دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1396 - 14:11
معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور؛

اجرای بیمه روانشناسی یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است

معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور همزمان با روز جهانی روانشناسی گفت: بیمه روانشناسی و مشاوره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائلی است که باعث افزایش سطح دسترسی مردم به روانشناسان و مشاوران می‌شود. برهمین اساس بیمه روانشناسی و مشاروه یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر : 173372

مهدی میرمحمدصادقی، معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا به مناسبت روز جهانی روانشناسی در مورد نقش و اهمیت بهره‌گیری از روانشناسان و مشاوران در بهبود سلامت روان جامعه اظهار کرد: سلامت روان با روانشناسی و مشاوره گره خورده است و همان‌گونه که طبابت با علم پزشکی وابسته است، طبیعتا مشاوران و روانشناسان افرادی هستند که علم و دانش سلامت روان را کسب کرده‌اند و سعی دارند این دانش را ارتقا دهند.


وی افزود: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر روانشناسی با رشد خوبی در کشور مواجه بوده است، به طوری که فرهنگ گرایش مشاوره در بسیاری از مردم ایجاد شده و شاهد افزایش دانشجویان رشته‌ روانشناسی و مشاوره‌، افزایش علمی رشته‌ها و میزان مراجعه مردم به روانشناسان و مشاوران بودیم.


معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: رشته روانشناسی جزو رشته‌هایی است که دانشجویان برای ورود به آن به طور جدی با یکدیگر رقابت می‌کنند و این موضوع نشان دهنده این است که این رشته و مشاوره نسبت به 20 سال گذشته مورد توجه مردم و دانشجویان قرار گرفته است.


وی یادآور شد: بیمه روانشناسی و مشاوره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائلی است که باعث افزایش سطح دسترسی مردم به روانشناسان و مشاوران می‌شود؛ برهمین اساس بیمه روانشناسی و مشاروه یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است.


میر محمد صادقی اضافه کرد: این موضوع پذیرفته شده نیست که پزشکی و طبابت در جامعه وجود داشته باشد ولی به دلیل گران بودن هزینه ارائه خدمات مردم نتوانند از آن استفاده کنند، گران بودن هزینه‌های درمانی مردم را تحت فشار قرار می‌دهد و همچنین جامعه از ارائه خدمات محروم می‌شود و حتی مشاوران و متخصصان نیز از ادامه فعالیت منع می‌شوند.


وی گفت: به عنوان مثال در کشور آلمان افراد برای خدمات روانشناسی و مشاوره هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند زیرا این هزینه‌ها از سوی دولت و از حق بیمه افراد پرداخت می‌شود، بر همین اساس با توجه به اینکه روانشناس و مشاور یکی از کادرهای درمانی محسوب می شوند باید سلامت روان نیز یکی از حوزه‌های مهم سلامت در نظر گرفته شود، بنابراین درست نیست که بخش مهمی از سلامت را که اخلال در آن، بروز آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد نادیده بگیریم و بیماران سلامت روان را از بیمه محروم کنیم.


معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بیمه روانشناسی و سلامت روان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر فردی است که بخواهد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود سلامت روان فعالیت کند.


به گزارش آنا، نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره به منظور تجلیل از پیشکسوتان روانشناسی و مشاوره ایران توسط سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه شهیدبهشتی با مشارکت انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران امروز 31 فروردین‌ماه از ساعت 16 تا 20 در دانشگاه‌ شهیدبهشتی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته