دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1396 - 13:11
مشاور اداره کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

افزایش شمار یونیت‌های دندانپزشکی در کشور/ اطلاعات دندانپزشکی هفت میلیون دانش آموز ثبت شده است

مشاور اداره کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با راه اندازی ۶۰۰ یونیت دندانپزشکی، تعداد یونیت های دندانپزشکی در کلانشهرهای کشور در دو سال گذشته به سه هزار واحد افزایش یافته است.
کد خبر : 173354

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر عبدالله هروی در همایش مراسم روز دندانپزشکی در مشهد، افزود:طی دو سال گذشته ۹۰ مرکز تجمیع دندانپزشکی در مناطق شهری کشور ایجاد شده است که هر مرکز بین چهار تا هشت یونیت دندانپزشکی را داراست.


وی احیاء دفتر و اداره سلامت دهان و دندان در حوزه معاونت‌های بهداشتی و درمان وزارت بهداشت و تشکیل گروه سلامت دهان و دندان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را از اقدامات منحصر به فرد طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی عنوان کرد.


مشاور اداره کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت بیان کرد: در راستای برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی، دو هزار و ۴۰۰ واحد دهان و دندان به لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات مربوطه مورد تایید کارشناسان نظارت و درمان قرار گرفته اند.


وی گفت: پوشش بیمه‌ای حوزه دندانپزشکی برای افراد زیر ۱۴ سال، مادران باردار و شیرده به صورت رایگان در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از اقدامات دیگر طرح تحول نظام سلامت بوده است.


به گفته هروی، در قالب این برنامه یک هزار و ۴۰۰ نفر دندانپزشک جذب سیستم دولتی شدند.


وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای سلامت و دهان دانش آموزان در کل کشور، افزود: بدین منظور ۳۵ میلیون بار خدمت شامل فلوراید تراپی، فیشور سیلانت، جرم گیری و آموزش بهداشت ارائه شده است.


مشاور اداره کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: افزایش اعتبارات سلامت دهان و دندان، افزایش حقوق دندانپزشکان و ثبت اطلاعات دندانپزشکی هفت میلیون دانش آموز کشور، از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته