دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 08:54

صعود مشترک دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، سما واحدهای رودهن و نور به قله دهری مازندران

گل‌گشت در منطقه شاهکوه کجور و صعود به قله 3250 متری دهری مازندران توسط تیم های کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، سما واحدهای رودهن و نور انجام شد.
کد خبر : 17333

به گزارش خبرنگار آنا، بهرام صالح نیا مربی و سرپرست این تیم گفت: طبق برنامه ریزی ها و جلسات انجام گرفته با اعضای تیم، صعود به یکی از قلل کجور مازندران(روستای صالحان) صورت گرفت که این کار با همکاری و میزبانی آموزشکده سما واحد نور به انجام رسید.


صالح نیا مربی و سرپرست، داریوش بهادری ،حسین محمدی،حسنخانی و اسماعیلی از واحد رودهن و سما و دیوسالار (نماینده سما واحد نور)) اعضای تیم کوهنوردی را تشکیل دادند.


معرفی کلی روستای صالحان


روستای صالحان یکی از روستاهای پرجمعیت توابع بخش کجور است که در شش کیلومتری جنوب شرقی شهر کجور واقع شده است. فاصله این روستا تا مرکز شهرستان نوشهر 80 کیلومتر و تا شهر رویان 70 کیلومتر است. این روستا تقریباً در میان دره واقع شده و موقعیت کوهپایه ای دارد که از لحاظ موقعیت جغرافیایی محدود به: از شرق به کوه آبگیران، از غرب به کوه امج، از شمال به دو روستای هزار خال و سریوده و از جنوب به روستای شاه ناجر متصل است.


این روستا یکی از قدیمی ترین روستاهای منطقه کجور و البته استان مازندران است. آب و هوا کوهستانی با این مشخصات : بهار بسیار دل انگیز و سرسبز ، تابستان معتدل و گرم، پائیز هم گرم و هم روبه سردی و زمستان بسیار سرد و طاقت فرسا شرایط ویژه ای به این روستا داده است.


کوه های موجود در روستا نیز با نام های مجزا شناخته می شوند که این کوه ها عبارتند از: (ای رن)،امج، دهری، بنگاه فرسادبن، لوربن، شاه کر، کش نو، تنی سره، هلی چشمه، کلاپره، یاکتین، هرسی، خرج کلی و...پوشش جنگلی بصورت درخت های جنگلی سر به فلک کشیده در کوه های فرسادین، یاکتین و دهری دیده می شود و بقیه کوه ها بشتر به صورت بیشه زار و علفزار هستند که همه کوه ها و جنگل ها دارای چشمه بوده و در فصل بهار و تابستان و البته مدتی از فصل پائیز میزبان چرای دام مردم روستا هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته