دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1396 - 11:55

آخرین روز بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ کدخدایی: درصورت عدم احراز صلاحیت‌ها اعلام می‌کنیم تا انصراف دهند

امروز پنجمین روز از بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است و البته این مدت تا پنج روز دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود.
کد خبر : 173320

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امروز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری جلسه فوق العاده دارد.


جلسه امروز شورای نگهبان در قم تشکیل می‌شود و کدخدایی علت آن را حضور اغلب فقهای این شورا در این شهر عنوان کرده و آن را امری رایج دانسته است. وی در کانال تلگرامی خود ادامه داده: علاوه اینکه همزمانی تشکیل برخی کمیسیون‌های مجلس خبرگان مانع حضور فقها معظم عضو این کمیسیون‌ها در جلسه تهران می‌شد.


عباسعلی کدخدایی شامگاه گذشته در شبکه خبر درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: در جلسه امروز شورا مستندات درباره وضعیت داوطلبان بررسی و اعضا نظر دادند اما کار بررسی حساس است بنابراین مقرر شد فردا جلسه فوق‌العاده داشته باشیم و اگر به نتیجه برسیم آن را اعلام خواهیم کرد.


وی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان زیاد بوده است و بررسی‌ها باید با دقت بیشتری صورت گیرد، افزود: این مسأله باعث شد تا فردا هم جلسه ادامه یابد.


سخنگوی شوری نگهبان با بیان اینکه فردا مهلت پنج روز اول شورا برای اعلام نتایج است، گفت: اگر فردا به جمع‌بندی برسیم اعلام می‌کنیم اما اگر غیر از این بود پنج روز دیگر فرصت داریم.


‎کدخدایی تأکید کرد: البته مهلت پنج روز دوم به این معنا نیست که حتما پنج روز طول می‌کشد بلکه اگر در یک یا دو روز اول هم بررسی به اتمام برسد نتیجه را اعلام خواهیم کرد.


‎ سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت: شورا فراتر از وظایف خود در صورت احراز نشدن شرایط قانونی در داوطلبان، به آنها اعلام می‌کند تا اگر صلاح دیدند انصراف دهند یا به شکل‌های دیگر از داوطلبی کناره‌گیری کنند. شرایط اصل ۱۱۵ قانون اساسی باید در داوطلبان احراز شود بنابراین عدم تأیید یا رد صلاحیت مطرح نیست.


‎سخنگوی شورای نگهبان همچنین خبر ردصلاحیت برخی نامزدها را که در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود کذب دانست و گفت: هیچ‌کدام از این خبرها صحت ندارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته