دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 16:55
حافظی تاکید کرد

شورای عالی پیگیر مصوبه ترویج آثار و اندیشه امام خمینی (ره) تشکیل شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: پیشنهاد می‌شود در راستای الزام شهرداری تهران به ترویج آثار و اندیشه امام خیمنی (ره) شورای عالی پیگیری و اجرای مصوبه تشکیل شود.
کد خبر : 17318

به گزارش گروه اجتماعی آنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی «اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ترویج آثار و اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)» اظهار کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری تهران الزام به اجرایی اقداماتی در راستای نشر اندیشه‌های امام خمینی (ره) شده است.


وی با اشاره به متن مصوبه گفت: شهرداری تهران باید با هماهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خیمنی (ره) اقداماتی همچون مطالعه، ساماندهی، بازپیرایی و بازسازی بهینه خیابان ایران و محله جماران، طراحی و ساخت یادمان در محل حضور حضرت امام (ره) در بهشت زهرا (س)، ثبت رسمی فضاهای تاریخی، طراحی و ساخت تندیس حضرت امام (ره)، اختصاص فرهنگسرایی با نام حضرت امام خمینی (ره)، تهیه و اجرای برنامه سازنده در فرهنگسرا‌ها، حمایت از تولید و نشر آثار ارزنده علمی هنری و ادبی مرتبط با امام (ره) را در دستور کار خود قرار دهد.


رئیس کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند بدون ایجاد ساختمانی جدید این اقدامات را انجام دهد، تصریح کرد: بر اساس تبصره ۲ این مصوبه شهرداری تهران موظف به ارائه گزارش اقدامات انجام شده هر شش ماه یکبار به شورا بوده و پیشنهاد اصلاحیه ما بر این تبصره این است که تبصره به شورای عالی پیگیری و اجرای مصوبه تغییر یابد.


حافظی اعلام کرد: بر اساس این پیشنهاد ترکیب این کمیته متشکل از معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان رئیس کمیته، رئیس مرکز ترویج آثار و اندیشه‌های حضرت امام خیمنی (ره) به عنوان دبیر کمیته، نماینده مرکز نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خواهد بود.


رئیس کمیته سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین یک نفر از اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و تصویب شورای شهر تهران به عنوان ناظر انتخاب شود و این کمیته هر ماه یکبار تشکیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته