دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی و مدیریت سواحل بوشهر

در راستای نیل به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و تسهیل فرآیند صدور مجوز جلسه کارگروه تخصصی کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان بوشهر تشکیل شد.
کد خبر : 173175

به گزارش گروه اقتصادی آنا از مانا، جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی و مدیریت سواحل استان بوشهر در راستای نیل به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و تسهیل فرآیند صدور مجوز به منظور طرح های پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر تشکیل شد.


در این جلسه که با حضور مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی و کارشناسان ارگان‌های مرتبط در محل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد، ابتدا گزارشی از فرآیند صدور موافقت نامه و مجوز سازمان بنادر و دریانوردی، سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل و آمار مجوزهای صادر شده پرورش ماهی در قفس در استان ارائه شد. سپس مدیر کل شیلات استان در خصوص مشکلات موجود در روند صدور مجوزهای پرور ماهی در قفس مسائلی را عنوان کرد و از سازمان ها و ادارات ذیربط خواستار تسریع در صدور مجوز شدند.


مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به مراحل قانونی اخذ مجوز جهت طرح های پرورش ماهی در قفس به آغاز طرح تدقیق مطالعات ICZM در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: ضمن بررسی جوانب محیط زیستی این طرح ها و تاثیرات آن سازه بر سازه های پیرامونی، به منظور مدیریت بهتر هزینه و زمان و در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار ساحلی در استان بوشهر، روند اخذ مجوز طرح های مذکور مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.


در پایان مقرر شد تمامی دستگاه های ذیربط تسهیلات و تمهیدات لازم برای تسهیل و کوتاه کردن پروسه اخذ مجوزهای لازم به منظور پرورش ماهی در قفس را در دستور کار خود قرار دهند تا با روند پیش رو گامی موثر برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان برداشته شود.


پرورش در قفس از روش های مدرن آبزی پروری است که به منظور تکثیر گونه های مختلف ماهیان با توجه به شرایط اقلیمی و اکوسیستمی در محیط های آبی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.


در این طرح قفس یا سبدهای شناور در موقعیت مشخص و عمق مناسب بصورت شناور قرار داده می شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته