دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 16:33

پاسخ‌قاطع دیپلمات ایرانی در سازمان ملل به سعودی‌ها

روزنامه‌ای لبنانی گزارش کرد که سفیر سابق عربستان سعودی در واشنگتن، سوریه را تهدید به عملیات نظامی زمینی کرد که با واکنش قاطع دیپلمات ایرانی در سازمان ملل مواجه شد.
کد خبر : 17314

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «الدیار» لبنان در یادداشتی به قلم «رضوان دیب» درباره تحولات منطقه و سوریه نوشت: پس از رخدادها و حوادثی اخیر در شمال سوریه، به ویژه در «ادلب»، «جسر الشغور» و تلاش محور سعودی، ترکی، قطر و اردنی تحت نظر آمریکا منطقه خاورمیانه وارد مرحله تازه‌ای شده است.


این روزنامه نوشت: بر اساس اطلاعات موثق رسیده، مجادله لفظی میان مسئول ایرانی در سازمان ملل با مسئول سعودی در داخل این سازمان روی داده است.


تهدید وزیر خارجه عربستان به انتقال عملیات "عاصفة الحزم" به حلب و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این منطقه با واکنش قاطع دیپلمات ایرانی همراه بود.


در این درگیری لفظی «عادل جبیر» سفیر سابق عربستان سعودی در واشنگتن و وزیر امورخارجه کنونی آن، سوریه را تهدید می‌کند که عملیات «توفان قاطعیت» به حلب کشیده و منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه اعمال خواهد شد. در این هنگام، دیپلمات ایرانی برمی‌خیزد و خطاب به سعودی‌ها می‌گوید که اگر مرد هستید این کار را امتحان کنید و پاسخ ایران را ببینید.


این واکنش قاطع ایران سبب دخالت واشنگتن شد و از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه چشم‌پوشی کرد. علاوه بر آن ترکیه و دیگر کشورها نیز از این خواسته عقب‌نشینی کردند.


«الدیار» افزود: اطلاعات دیگری حاکی است که فرماندهان و ژنرال‌های عالی‌رتبه روسیه، چین، ایران و برخی از کشورهای آمریکای لاتین، رایزنی‌هایی کرده‌اند تا اقدامات میدانی مشترکی را علیه این خطرات و تحرکات ترک‌ها در سوریه انجام دهند.


بر اساس اطلاعات موجود، محور مقاومت اشکالات و مشکلاتی که به تازگی در شمال سوریه داشت را بررسی کرد و به زودی عملیات ضد حمله‌ای آغاز خواهد کرد و جنگ روانی طرف دیگر (سعودی و تروریست‌ها) در القای شایعات میان ساکنان دمشق و حلب درباره اینکه دو شهر در معرض سقوط هستند با شکست مواجه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته