دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1396 - 16:13

واکنش نخست‌وزیر ترکیه به ادعای تقلب در همه‌پرسی

نخست‌وزیر ترکیه به ادعاهای مخالفان درباره همه‌پرسی تغییرات قانون اساسی واکنش نشان داد.
کد خبر : 173103

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه تی آر تی، بینالی ییلدریم در اظهاراتی با بیان برخی ادعاها درباره اختلاف اندک آرای میان آری و خیر و احتمال وجود تقلب در همه‌پرسی، گفت: «اگر در مقام مقایسه برآییم، اختلاف آرای آری و خیر در همه‌پرسی برگزیت (همه‌پرسی استقلال بریتانیا از اتحادیه اروپا) بسیار کمتر از همین آراء در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی بود، بنابراین اینگونه اعتراضات نمی‌تواند مبنای درستی داشته باشد.»


وی افزود: «نتیجه همه‌پرسی پیامی برای همه احزاب است و ما این پیام را درک کرده‌ایم که همچنان اعتماد به ما وجود دارد. بنابراین با حفظ این پیام به امور دیگر خود خواهیم پرداخت.»


ییلدریم تاکید کرد رای‌گیری و همه‌پرسی با رای مردم پایان یافته است و ما باید صفحه جدیدی ورق بزنیم و به آینده ترکیه بنگریم.


نخست‌وزیر ترکیه درباره روند تغییرات در قانون اساسی گفت:‌ «روند اصلاحات قانون اساسی در سه ماده به‌طور مستقیم اجرایی شده است و باقی مواد بعد از انتخابات سال 2019 وارد مراحل اجرایی می‌شود.»


وی تصریح کرد در سال 2019 انتخابات شورای شهر در ماه مارس (اسفند 1397) و انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری به‌طور هم‌زمان در 3 نوامبر (12 آبان 1398) برگزار خواهد شد. به جز این موارد، انتخابات دیگری در دستور کار قرار ندارد.


وی از مخالفان نیز خواست تا به رای مردم احترام بگذارند و به جای اعتراض و قشون‌کشی خیابانی بر انتخابات سال 2019 متمرکز شوند. باوجود این، ییلدریم تاکید کرد هیات عالی انتخابات در حال بررسی نتیجه اعتراضات است و این مرجع نتیجه نهایی را در این باره اعلام خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته