دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1396 - 12:31
شهرام اقبال‌زاده خبر داد:

احتمال تغییر محل پاتوق اهل قلم در نمایشگاه کتاب سی‌ام/ فرید مرادی و اسدالله امرایی هم به جمع مدیران پاتوق پیوستند

دبیر پاتوق اهل قلم در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران از تازه‌ترین تصمیمات برای ارتقاء خدمات‌رسانی و پذیرایی از اهالی قلم در نمایشگاه کتاب گفت.
کد خبر : 173025

شهرام اقبال‌زاده؛ نویسنده و مترجم پیشکسوت و دبیر پاتوق اهل قلم در نمایشگاه کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، از اضافه شدن دو مدیر دیگر در نمایشگاه سی‌ام خبر داد و گفت: «در نمایشگاه سال قبل، گاهی چند استاد پیشکسوت وارد پاتوق می‌شدند و من نمی‌توانستم آنطور که شایسته و بایسته است، از آنان استقبال کنم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در اداره پاتوق کتاب امسال، از فرید مرادی (پژوهشگر، نویسنده و کارشناس نشر) و اسد‌الله امرایی (مترجم با سابقه) نیز کمک بگیریم. به عبارت دیگر پاتوق کتاب نمایشگاه سی‌ام، سه مدیر خواهد داشت.»


وی ضمن دعوت از تمام اهالی قلم در تمام رشته‌ها، به حضور در پاتوق در ایام نمایشگاه، اظهار داشت: «یکی دیگر از اقداماتی که درصدد انجام آن هستیم، تخصیص فضای مناسب در پاتوق برای انجام مصاحبه و گپ‌وگفت‌های رسانه‌ای است تا خبرنگاران در تهیه خبر و گفت‌وگو نسبت به سال گذشته راحت‌تر باشند.»


دبیر پاتوق کتاب افزود: «بخش دیگری که بنا به تجربه، به پاتوق امسال اضافه خواهد شد، بخش امانات است تا اهالی قلم بتوانند کتاب‌هایی که خریده‌اند را به این بخش بسپارند و در ادامه بازدید از نمایشگاه، خسته نشوند.»


وی در پاسخ به این سوال که آیا پاتوق برای ایاب و ذهاب اهالی قلم نیز تمهیدی اندیشیده یا خیر، گفت: «واقعیت این است که امکانات اتحادیه محدود است؛ اما تلاش می‌کنیم وسایل ایاب و ذهاب را برای پیشکسوتانی که به لحاظ سنی، در آمد و شد دچار مشکل می‌شوند، فراهم آوریم. ولی من و دوستان هم ردیف من باید شخصا رفت و آمد داشته باشیم.»


اقبال‌زاده اظهار داشت: «اقدام دیگری که ما در دستور کار داریم، تغییر محل استقرار پاتوق اهل قلم است. سال گذشته پاتوق، از محل برگزاری نشست‌ها (سالن سرای اهل قلم) فاصله زیادی داشت. این درحالی است که بخشی از میهمانان برای حضور و سخنرانی در جلسات به نمایشگاه دعوت می‌شوند و دوری پاتوق، باعث می‌شود حضور در آن دشوار شود.»


وی ادامه داد: «البته سال قبل مشکل دیگری هم وجود داشت و آن این بود که محل پاتوق، در نقشه‌ها و سیستم اطلاع‌رسانی نمایشگاه مشخص نبود و بعضی از دوستان آن را پیدا نمی‌کردند. اما در نمایشگاه امسال این مشکل را رفع خواهیم کرد.»


دبیر پاتوق اهل قلم درباره متراژ پاتوق و احتمال افزایش یافتن آن توضیح داد: «ما این مطالبه را هم از برگزارکنندگان نمایشگاه داشته‌ایم اما از آنجایی که اقتصاد نشر دچار مشکل است، اتحادیه و سایر تشکل‌های نشر تصمیم گرفته‌اند امکان حضور ناشران کوچکتر را نیز در این دوره فراهم آورند. با این حساب ممکن است مطالبه ما به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی، محقق نشود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته