دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1396 - 12:54

واکنش رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای تهران به اظهارات نماینده رباط کریم

نماینده تهران و رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای تهران در پاسخ به انتقاد نماینده رباط کریم درباره روند بررسی صلاحیت‌ها گفت: اصولا شأن نظارت، حقوقی است و به همین دلیل، این مهم را در اختیار مجلس قرار دادند و   بحث اصلاح‌طلب یا اصولگرایی مطرح نیست.
کد خبر : 173021

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز _چهارشنبه 30 فروردین_ مجلس شورای اسلامی پس از صحبت‌های نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در اخطار قانون اساسی گفت: متأسفانه آقای نوروزی نتوانستند مسائل مربوط به منطقه خود را حل کنند و در فضای نظارت بر انتخابات شوراها فضا را متشنج کردند و به وزارت اطلاعات و رئیس مجلس در این رابطه نامه نوشتند در صورتی که هیچ مبنایی ندارد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای نوروزی مطالب خود را درباره اصلاح‌طلب و اصولگرا در کمال بی‌انصافی مطرح کردند. اصولا شأن نظارت، حقوقی است و به همین دلیل این مهم در اختیار مجلس قرار گرفته است. بنابراین بحث اصلاح‌طلب یا اصولگرایی مطرح نیست.


وی در همین راستا ادامه داد: ما هیچ تکلیف قانونی در این رابطه نداشتیم اما به حرمت همکاران با نمایندگان مجلس مشورت انجام شد که در هر حوزه نمایندگان انتخاب شوند و برای شهر رباط کریم نیز دو نفر نماینده از 5 نفری که اقای نوروزی مطرح کردند به عنوان هیأت نظارت تعیین کردیم اما ایشان با جوسازی زمینه استعفای آن دوستان را فراهم کردند، در واقع پیامک دادند که بچه‌های ما استعفا خواهند داد. ما در آنجا بچه نداریم که فرزند ما باشند یا آنها.


رحیمی با اشاره به رعایت و تضمین حقوق مردم گفت: متأسفانه اقدامات آقای نوروزی و فضاسازی‌های ایشان، موجب ایجاد شائبه و تشویق اذهان عمومی شده است که هیأت‌های نظارت اصلاح‌طلب یا اصولگرا هستند که این موضوع کذب مطلق است. هیأت‌های نظارت، وظیفه نظارت بر حق‌الناس دارند و باید بگویم این مظلومیتی نبود که عنوان شد مظلومیت‌شان را فریاد زدند. ما به‌حق خود، برای شکایت علیه کسی که در زمینه نظارت تشویق اذهان عمومی می‌کند، توجه می‌کنیم.


ادامه این بحث‌ها در صحن مجلس به صلاح نیست


مطهری؛ نائب رئیس مجلس نیز خطاب به نوروزی گفت: ادامه این بحث‌ها در صحن مجلس به صلاح نیست، ان‌شاء الله موضوع بررسی می‌شود و در این رابطه دکتر لاریجانی دستور پیگیری داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته