دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1396 - 08:50

افزایش تعداد قربانیان حمله ائتلاف آمریکا به شرق سوریه

ساکنان محلی و فعالان سوری می‌گویند حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا تاکنون دست‌کم 30 کشته در دو منطقه از استان دیرالزور واقع در شرق سوریه بر جای گذاشته است.
کد خبر : 172894

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، جان دوریان، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی گفت ائتلاف حملاتی را به اطراف بوکمال انجام داد اما صحت اخبار را درباره کشتار غیرنظامیان تایید نمی‌کند.


طبق این گزارش، در حمله ائتلاف بین‌المللی و بمباران مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق تعداد زیادی از غیرنظامیان کشته شده‌اند.


شهرک بوکمال به‌دلیل بافت عشایری قوی در نواحی مرزی، در سال‌های اخیر محل اقامت هزاران آواره ازحلب و دیگر مناطق سوریه و همچنین عراق بوده است.


یک فعال سوری در تماس با نزدیکانش در بوکمال گفت دست‌کم سه خانه در محله مصریه با خاک یکسان شده است و دست‌کم 30 نفر که بیشترشان زنان و کودکان هستند کشته شده‌اند.


یکی دیگر از اهالی منطقه تعداد کشته شدگان را حدود 30 نفر عنوان کرد و گفت به نظر می‌رسد تعداد کشته شدگان افزایش یابد زیرا حال برخی از مجروحان بسیار وخیم است.


به گزارش آنا، در حمله بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه ده‌ها غیرنظامی کشته شدند. فعالان سوری اعلام کردند به نظر می‌رسد هدف از حمله جنگنده‌های ائتلاف به دیرالزور هدف قرار دادن ابوبکر بغدادی، رهبر داعش بوده باشد.


یک فعال رسانه‌ای سوریه در این‌باره گفت: «جنگنده‌های ائتلاف حملاتی به شهر بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام دادند که به کشته شدن 16 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر منجر شد که بیشترشان پناهجویان عراقی هستند. همچنین جنگنده‌های ائتلاف نیروگاه نفت الاحمر را در شهرک حسرات در حومه غربی بوکمال هدف قرار دادند و محله اللابد در شهرک موحسن را بمباران کردند که تعدادی غیرنظامی کشته و مجروح شدند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته