دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1396 - 15:10
در گفت و گو با آنا؛

امیرعابدینی: گناه است قهرمانی پرسپولیس را غیرفوتبالی بدانیم/ تمدید قرار داد کی‌روش به فدراسیون دیکته شده است

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: آنهایی که می‌گویند من باعث قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر شده‌ام، به این سوال من پاسخ روشنی بدهند که چرا پرسپولیس در 9 سال گذشته توسط من قهرمان لیگ برتر نشد؟
کد خبر : 172854

امیر عابدینی در واکنش به این موضوع که در تبریز عنوان شده او عامل قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بوده و مانع کسر 6 امتیاز از این تیم شده است، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «این کار گناه است که تلاش‌ها و زحمات مدیریت، کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس را نادیده بگیریم و قهرمانی این تیم را منوط به کار یک نفر بدانیم. من چه کمکی به پرسپولیس کرده‌ام که امروز متهم شده‌ام؟»


او ادامه داد: «من در هفته سوم لیگ وقتی روند رو به رشد پرسپولیس را دیدم از دیدگاه یک کارشناس عنوان کردم این تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود. دلیل من هم این بود که این تیم در لیگ پانزدهم خودش را از رده شانزدهم به رتبه دوم جدول رساند و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر دوم شد. در این فصل نمودار حرکتی این تیم تکامل بیشتری پیدا کرد و از هفته اول در صدر جدول بود و سقوط هم نکرد. من این کارشناسی را در اوائل نیم‌فصل دوم هم انجام دادم و وقتی دیدم استقلال بازی به بازی بهتر می‌شود گفتم این تیم شانس کسب مقام دوم دارد. الان هم در صورت گرفتن امتیاز در خانه تراکتورسازی نایب‌قهرمان می‌شود.»


سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال یادآور شد: «اگر امیر عابدینی می‌توانست پرسپولیس تیم مورد علاقه‌اش را قهرمان کند چرا در 9 سال اخیر موفق به انجام چنین کاری نشده بود؟ چرا آنهایی که چنین اتهامی را به من زده‌اند به این مسئله توجه نمی‌کنند که من در مصاحبه‌هایم اعلام کردم در چند سال اخیر تراکتور به همه تیم‌های بزرگ فوتبال ما تنه زده و همواره یکی از مدعیان قهرمانی است. به‌نظرم آنهایی که فوتبال را می‌فهمند به خوبی تشخیص می‌دهند که شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر پرسپولیس بود.»


او با اشاره به پرونده مانوئل ژوزه تاکید کرد: «من اگر هر کسی که در فیفا حضور دارد بتوانم به نفع ایران رای بگیرم با همه وجودم این کار را انجام خواهم داد. این مسئله مخصوص پرسپولیس نیست و از تراکتورسازی، استقلال و سایر تیم‌های ایرانی هم دفاع می‌کنم. پرونده مانوئل ژوزه هنوز حکم قطعی پیدا نکرده و به طور دقیق مشخص نشده چه اتفاقی می افتد. حکم اولیه آمده ولی حکم ثانویه‌ای در جریان نیست. می‌دانم آقای طاهری از نفرات نخبه‌ای که مسائل حقوق بین‌الملل فوتبال را به خوبی می‌دانند استفاده کرده و جلساتی را با وکیل ژوزه گذاشته است. خداوکیلی طاهری از من و دیگر اعضای فدراسیون هم نخواسته که یک گام برای پرسپولیس برداریم و خودش همچون مدیران باشگاه‌های دیگر تلاش می‌کند تا بدهی‌های پرسپولیس پرداخت شود.»


عابدینی درباره پایان یافتن قرارداد کارلوس کی‌روش در پایان دیدارهای مقدماتی جام جهانی و اینکه فدراسیون فوتبال به‌دنبال تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی است یا نه، تصریح کرد: «اقبال عمومی به کی‌روش به فدراسیون فوتبال این مسئله را دیکته می‌کند که باید قرارداد این سرمربی پرتغالی تمدید شود. وقتی مردم می‌خواهند کی‌روش بماند پس قرارداد کی‌روش تمدید می شود.»


وی افزود: «البته تمدید قرارداد کی روش یک سوی دیگر هم دارد و آن نتایج خوب تیم ملی است. ملی‌پوشان فوتبال ایران با اختلاف 4 امتیاز صدرنشین گروه خود هستند. انضباط خوبی در تیم حکمفرماست. بازی‌های تیم کی‌روش شاداب است و جوانگرایی لازم صورت گرفته است. پیروزی‌ها با اقتدار بوده و خود کی‌روش می‌گوید من در بازی‌های تیم ملی به نیمه زمین خودم نگاه می‌کنم. یعنی او خیالش از ساختار دفاعی تیمش آسوده است. برای گل زدن هم از 4 بازیکن رو به جلو استفاده می‌شود که به موقع دروازه رقیبان را باز می کنند.»


مدیر عامل سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: «اینکه می‌گویند هزینه تمدید قرارداد بالاست هم با توجه به بضاعت مالی که داریم خیلی بالا نیست چون برتری تیم ملی باعث شادی مردم می‌شود و باید چنین هزینه‌هایی را داد تا در آینده بتوان بهره‌برداری بیشتری از کی‌روش داشت. ما به اخلاق او آشنایی کامل پیدا کرده‌ایم و می‌دانیم چه مسائلی موجب رنجش خاطر این مرد پرتغالی می‌‌شود و او هم می‌داند که توانایی‌های ما در چه حدی است و چه خواسته‌هایی انجام شدنی است.»


او درباره موضوع حق پخش و اینکه تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم بر آن اصرار دارد، عنوان کرد: «حق پخش الان تبدیل به دو مقوله شده است. در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیش‌نویس قانون تغییراتی کرده و به تصویب رسیده است. از آن طرف ما با خود صدا و سیما آن قدر مثل گذشته دعوا نداریم. ما با مسئولان این سازمان جلساتی داستیم و به توافقاتی رسیدیم که خوشبختانه آنها به قولشان عمل کرده‌اند.»


عابدینی ادامه داد: «چیزی که ما الان پیگیری می کنیم بحث محتواست. الان فقط مسئله صدا و سیما نیست. در فضای مجازی هم از محتوای فوتبال به نفع خود درآمدزایی می‌کنند و درصدی هم به فدراسیون نمی‌دهند. ما فصل بعد با یک تصمیم قاطع وارد می‌شویم. طی مذاکراتی که با وزارت ورزش داشتیم قرار شده محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش با جدیت مباحث درآمدزایی فوتبال را پیگیری کند چرا که 67 درصد طرفداران ورزش در ایران فوتبالی هستند. به همین خاطر وزارت ورزش حمایت مستقیمی از فدراسیون فوتبال انجام می‌دهد چون درآمد حاصله از فوتبال به سود خود وزارت هم هست. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز دستور اکید بر این دارد که از طریق منابع مربوط به فوتبال درآمدزایی لازم صورت بگیرد تا رشد مناسبی را شاهد باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته