دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

آمار سقوط هواپیماهای فوق‌سبک بالاست

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به سقوط یک فروند هواپیماهای فوق سبک در رامسر گفت: تعداد هواپیماهای فوق‌سبک در کشور زیاد و متاسفانه آمار سقوط این نوع هواپیماها هم بالاست.
کد خبر : 1728

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هواپیماهای فوق‌سبک فاقد جعبه‌سیاه هستند، افزود: هواپیمای فوق‌سبک سقوط کرده در رامسر تفریحی بوده و این نوع هواپیماها عموما در دوره ترافیک فرودگاه‌ها پرواز می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه به علت نزدیکی فرودگاه رامسر به دریا، هواپیماهای تفریحی بر فراز فرودگاه و ساحل پرواز می‌کنند، تصریح کرد: بنابر اعلام هواشناسی در زمان تیک‌آف این هواپیمای 2 نفره، 8 کیلومتر دید وجود داشته و شرایط هوا نیز کاملا برای پرواز مناسب و آفتابی بوده‌است، اما هواپیما نهایتا در دریای خزر سقوط می‌کند.


ایلخانی با بیان اینکه به علت نامساعد شدن شرایط جوی عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن هواپیما در روز گذشته نتیجه داد، ادامه داد: این هواپیما هیچ حالت اضطراری را به فرودگاه اعلام نکرده بود، اما روز گذشته چرخ آن در دریا پیدا شد و به همین علت یقینا در دریای خزر سقوط کرده‌است.


وی با تاکید بر اینکه هواپیمای سقوط کرده شخصی و متعلق به شرکت تفریحی طلایی در فرودگاه رامسر بود، اضافه کرد: هواپیماهای فوق‌سبک در اغلب فرودگاه‌های کشور وجود دارند که به صورت شخصی خریداری و در فرودگاه نگهداری می‌شوند.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بیان اینکه عموما این هواپیماها را افراد ثروتمند علاقه‌مند به پرواز خریداری می‌کنند، تاکید کرد: متاسفانه برداشت اشتباهی درباره قدرت این نوع هواپیماها در تصور عموم وجود دارد و مردم فکر می‌کنند که آنها از قدرت بالایی برخوردارند، در حالی که این تصور اشتباه است.


ایلخانی با بیان اینکه خریداران هواپیماهای فوق‌سبک تفریحی باید برای نوع تولید داخلی بین 200 تا 600 میلیون تومان بپردازند، عنوان کرد: این نوع هواپیما از کشورهای چک،‌ آلمان، اکراین و... وارد کشور می‌شوند و البته هواپیمای سقوط کرده اخیر ساخت داخل نبوده‌است.



انتهای پیام/

برچسب ها: سقوط
ارسال نظر
هلدینگ شایسته