دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1396 - 12:54
تور آسیای میانه و قفقاز وزیر امور خارجه/18

همایش مشترک اقتصادی ایران و گرجستان با حضور ظریف برگزار شد

نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و گرجستان با حضور و سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.
کد خبر : 172701

به گزارش خبرنگار اعزامی گره بین‌الملل خبرگزاری آنا،وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست ابعاد اقتصادی روابط را برشمرد.


وزیر امور خارجه کشورمان در این همایش گفت: «فرصت حضور در میان دوستان در گرجستان را افتخار بزرگی می‌دانم و خدا را از این بابت شکر می‌کنم. تاریخی طولانی از دوستی میان دو ملت داریم. پس از اعلام استقلال گرجستان از جمله اولین کشورهایی بودیم که این استقلال را به رسمیت شناختیم.»


ظریف با اشاره به شراکت اقتصادی میان دو کشور عنوان کرد: «در خصوص توسعه مسایل بازرگانی و اقتصادی میان ایران و گرجستان گفت‌وگو کردیم و در حوزه ترانزیت می‌توانیم تبدیل به کریدوری برای اتصال به اروپا باشیم. همچنین ایران می‌تواند نقش موثری برای تقویت زیرساخت‌های گرجستان داشته باشد.»


وی ادامه داد: «ما در مسایل کشاورزی، تکنولوژی و علمی می‌توانیم به گرجستان کمک کنیم. ایران در حوزه‌های نانوتکنولوژی و بایوتکنولوژی از جمله ده کشور برتر دنیاست.»


وزیر امور خارجه بیان کرد: «توسعه آزادانه به روابط دوکشور کمک می‌کند همان‌طور که لغو روادید میان دو کشور باعث حضور صدها توریست ایرانی در گرجستان شد و فرصت‌های جدیدی برای بهره‌برداری از روابط دو کشور ایحادکرد.»


وی ادامه داد: «رئیس‌جمهوری ایران دست ما را برای روابط میان دو کشور بازگذاشته همچنین دیدار با نخست وزیر گرجستان را در ایران به زودی و در هفته آینده خواهیم داشت.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته