دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1396 - 11:31
در صحن شورا مطرح شد

راستگو: وجود مراکز بهاران در محلات امنیت مردم را مختل کرده است/ جابجایی گرمخانه‌ها و خروج آنها از شهر ضروری است

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران وجود مراکز بهاران در محلات را مخل امنیت مردم دانست و خواهان رسیدگی به این مساله شد.
کد خبر : 172629

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، الهه راستگو، عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم برقراری عدالت در شهر اظهار کرد: اگرچه بارها در خصوص این موضوع و ضرورت برخورداری تمامی مناطق از امکانات و بودجه مورد نیاز برای حل مسائل و چالش‌های آن منطقه صحبت شده اما متاسفانه بازدید از مناطق جنوبی بیانگر آن است که آن گونه که باید به این مهم توجه نشده است.


وی نمونه‌ای از توجه نکردن به عدالت در شهر را کمبود فضاهای ورزشی و سهم اندک مناطق کم برخوردار از سرانه فضای سبز عنوان کرد و افزود:‌ این در حالی است که جمعیت مناطق جنوبی بیش از دیگر مناطق گزارش شده است.


رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران از گرم‌خانه‌های همجوار یا درون محلات مسکونی به عنوان نمونه‌ای از مشکلات شهر تهران در منطقه مسعودیه یاد کرد و گفت:‌ اگر چه در سالی که گذشته به کمک مدد سراها و گرم‌سراها افراد کارتن خواب و بی‌سرپناه کمتری دچار آسیب جدی شدند اما ترک صبحگاهی مددسرا و حضور در محلات و مناطق مسکونی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده که حل آن باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.


راستگو با بیان اینکه حضور افراد مساله‌دار و مشکل‌دار در محلات مشکلات امنیتی را برای زنان و فرزندان این منطقه ایجاد کرده، عنوان کرد: لزوم جابه‌جایی گرمخانه‌ها و خروج آنها از شهر ضروری و لازم است شهرداری تهران در مکان‌یابی گرمخانه‌هایی که پذیرای افراد غیر محلی و مساله‌دار هستند دقت لازم و کافی را داشته باشد.


به گفته وی این مساله تنها منحصر به محله مسعودیه نیست چرا که وجود بهاران در محله یاخچی‌آباد نیز امنیت مردم را مختل کرده است.


راستگو همچنین به مساله حرمت و حریم در شهرسازی ایرانی اسلامی اشاره و اضافه کرد: ‌حضور شبانه برخی افراد غیر کارتن‌خواب و در قالب مسافر نیز در محلات باید مورد توجه قرار گیرد چرا که مشکلات ناشی از این موضوع هم بارها از سوی شهروندان گزارش شده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: الهه راستگو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته