دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1396 - 09:52
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس خواستار شد:

استفاده از توان و تخصص نخبگان در امور فرهنگی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت و ضرورت گستردگی فعالیت‌های فرهنگی خواستار استفاده از توان و تخصص همه افراد و نخبگان در امر فرهنگ شد.
کد خبر : 172573

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر رضا رضایی شیرازی در نخستین جلسه شورای فرهنگی در سال جدید، فرهنگ را یکی از مباحث مهم در کشور عنوان کرد که باید با برنامه ریزی و استفاده از خرد جمعی در راه تحقق اهداف آن گام برداشت.


وی با تبریک روز ارتش، 29 فروردین را یادآور رشادت‌های بزرگ‌مردانی دانست که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان گنبد کاووس نیز با توجه به اهمیت و جایگاه موضوع نماز بر ارائه راهکارهای عملی ترویج و توسعه نماز در دانشگاه تاکید کرد.


حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه در نظام پرورش دینی اولویت اول، استفاده از زمان ها و مکان‌هاست، فرهنگ سازی درباره ایام مذهبی و اجتماعی را از وظایف دفاتر فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها دانست.


وی با بیان اینکه برنامه‌ها و اهداف فرهنگی در دانشگاه باید با تمام قوت دنبال و عملی شود، ابراز کرد: «مراکز آموزشی علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی در توسعه و ارتقای فرهنگ نیز دخالت دارند.»


حجت الاسلام ابراهیم باغشنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز گفت: «فعالیت فرهنگی تابع زمان و مکان است و با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به سوی چشم‌اندازهای واقعی حرکت کرد و درصدد تحقق اهداف برآمد. زمانی ما می‌توانیم به موفقیت کار فرهنگی امیدوار باشیم که اولاً چشم‌اندازی منطقی ترسیم کرده باشیم و سپس با برنامه‌ریزی و مقایسه طرح‌های فرهنگی با چشم‌انداز پیش رو، نقایص را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.»


در ادامه جلسه اعضای شورای فرهنگی با بیان نظر و دیدگاه‌های خود، پیشنهاداتی درباره اجرای برنامه فرهنگی و به ویژه برپایی مطلوب و شایسته فریضه نماز جماعت ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته