دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 14:31
رئیس بیمارستان فوق تخصصی نور افشار تاکید کرد

ورود بیمه‌ها برای پوشش خدمات توانبخشی ضروری است

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نور افشار به ضرورت پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیمه‌ها پوشش چندان مناسبی در بحث توانبخشی ندارند و تنها تا حدی خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی را پوشش می‌دهند، بنابراین باید بیمه‌ها به این مبحث وارد شوند.
کد خبر : 17249

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رامین کردی در حاشیه افتتاح بخش‌های بیمارستان نور افشار با تاکید بر اهمیت استفاده از آخرین تکنولوژی و دستاوردهای علمی دنیا گفت: مرکز تحقیقات مهندسی اعصاب را با توجه به اهمیت بحث پژوهشی و علمی در بیمارستان نور افشار راه اندازی کردیم که اساتید رشته‌های مهندسی به منظور بومی کردن دستاوردهای علمی روز دنیا در این مرکز فعالیت می‌کنند.


وی ادامه داد: در زمینه کودکان مبتلا به فلج مغزی باید بتوانیم پروتکل‌های درمانی را ارائه دهیم تا این کودکان توانایی حرکتی بهتری داشته باشند، ‌همچنین با همکاری دانشکده فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز فناوری نوین را در این بیمارستان به بهره‌برداری رساندیم که این مرکز در زمینه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، ویروس‌تراپی فعالیت خواهد کرد.


رئیس بیمارستان فوق تخصصی نور افشار یادآور شد: افتتاح بخش توانبخشی عصبی و‌شناختی در بیمارستان نورافشار با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان تجهیز شده است و ما در بخش توانبخشی عصبی هدف ما بیماران مبتلا به مشکلات عصبی مانند ام‌اس، ضایعات نخاعی، پارکینسون و سکته مغزی هستند و تیم کاملی نیز به این افراد خدمات لازم را ارائه می‌دهد. تمام خدمات توانبخشی به صورت تیمی ارائه خواهد شد.


کردی به تعرفه‌ خدمات توانبخشی اشاره کرد و افزود: بیمارستان نور افشار با حمایت ‌های جمعیت هلال احمر و به صورت خود‌گردان اداره می‌شود البته افرادی از جمله کودکان، با حمایت‌های مالی خاصی تحت پوشش خدمات قرار می‌گیرند و براساس تعهدات سازمانی، بالا‌ترین استانداردهای خدمات درمانی را به مراجعان خود ارائه می‌دهیم.


وی به ضرورت پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیمه‌ها پوشش چندان مناسبی در بحث توانبخشی ندارند و تنها تا حدی خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی را پوشش می‌دهند، بنابراین باید بیمه‌ها به این مبحث وارد شوند.


به گزارش آنا، امروز بخش‌های درمانی توانبخشی شناختی و عصبی، مرکز تحقیقات مهندسی اعصاب، مرکز بازگشت به زندگی برای افراد با ضایعات نخاعی، مرکز درمان‌های نوین با هدف ارائه خدمات پیشگیری درمانی، بازتوانی، آموزش و پژوهش در جهت بهبود حرکت برای کارایی و زندگی بهتر بیماران در بیمارستان نور افشار راه‌اندازی شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب