انتخاب رشته دانش آموزان باید مبتنی بر «آگاهی» و «استعداد» باشد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت، علی زرافشان در جمع اعضای ستاد اجرایی هدایت تحصیلی مناطق 21 گانه شهرستا های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار با اشاره به این که هدایت تحصیلی بعد از یک دوره طولانی مجدد به دوره اول متوسطه بازگشت، اظهار کرد: مسائل درون سازمانی و برون سازمانی بسیاری در امر هدایت تحصیلی نقش داشتهاند که بعضا چالشهایی را در این راه به وجود میآوردند که نیازمند برنامهریزی و تدبیر بود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی در سال گذشته با چالشهایی روبرو شد، تصریح کرد: باید جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد و با کسب مهارت و دانش در کنار یکدیگر، چرخ تولید و اشتغال را در جامعه به حرکت درآورد.
وی با تاکید بر اینکه انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموز باید محور توجه مسئولان قرار گیرد، تأکیدکرد: انتخاب رشته دانش آموزان باید مبتنی بر آگاهی و کسب تواناییها، استعدادها و علایق خود فرد باشد.
زرافشان کسب اطلاع از مشاغل متعدد و مختلفی را که در جامعه وجود دارد و همچنین آشنا کردن دانش آموزان با حرفههای مختلف را از ضروریات پیش روی دانش آموزان دانست و یادآور شد: معمولا انتخاب رشته توسط اولیای دانش آموزان بدون توجه به مهارتها و نظرات آنان صورت میگیرد و متاسفانه این امر بدون توجه به علایق دانش آموز، آسیبهایی را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/