دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 13:48
مدیر کل اداره آموزش‌و‌پرورش استان سیستان‌و بلوچستان در گفت‌و‌گو با آنا:

دو دانش‌آموز سراوانی قربانی انتقام‌گیری شدند/ ضارب هنوز دستگیر نشده‌است

مدیر کل اداره آموزش‌و‌پرورش استان سیستان‌و بلوچستان با بیان اینکه دو دانش‌آموز دبیرستان پسرانه «دانشگاه» سراوان، قربانی انتقام‌گیری طایفه‌ای شد‌ه‌اند، گفت: ضارب این دو دانش آموز شناسایی ولی هنوز دستگیر نشده‌ است.
کد خبر : 17242

علیرضا نخعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی آنا در خصوص حادثه تیر اندازی به دو نوجوان به هنگام خروج از مدرسه اظهار کرد: یکی از دانش آموزان این مدرسه که در حادثه تیراندازی از ناحیه پا زخمی شده بود، پس از انجام مراحل درمانی لازم از بیمارستان مرخص شد.


وی افزود: اما دانش‌آموز دیگر که از ناحیه شکم زخمی شده بود به علت شدت جراحات به زاهدان منتقل شده و اکنون مراحل درمانی او در حال انجام است.


مدیر کل اداره آموزش‌و‌پرورش استان سیستان‌و بلوچستان با بیان اینکه این حادثه انتقام گیری شخصی بوده است، گفت: گاهی اوقات در درگیری‌های قومی وقتی به شخص مورد نظرشان دسترسی ندارند از طریق آسیب رساندن به اطرافیان او انتقام می‌گیرند و در این سبک انتقام گیری ها معمولا افراد بی دفاع را انتخاب می‌کنند.


نخعی با اشاره به اینکه ضارب دو دانش‌آموز دبیرستان پسرانه «دانشگاه» سراوان شناسایی شده است، بیان کرد: این شخص هنوز دستگیر نشده است اما به طور حتم به زودی دستگیر می شود.


مدیر کل اداره آموزش‌و‌پرورش استان سیستان‌و بلوچستان با بیان اینکه ضاربین در این استان عموما جوانان کمتر از 20 سال هستند، عنوان کرد: برقراری حاشیه امنیت برای دانش‌آموزان، معلمان و یا هر شخص دیگری در این استان نیاز به یکسری سلسله فعالیت های فرهنگی دارد.


وی با تاکید بر اینکه این افراد عموما تحت تاثیر فیلم‌های اکشن و ماهواره هستند، اضافه کرد: در این استان هر ماه جلسات صلح و سازش برگزار می‌شود و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در این زمینه بسیار فعالیت می‌کند.


نخعی ادامه داد: در مدارس این استان برنامه ویژه‌ای در خصوص ارتقای مهارت‌های زندگی اجتماعی اجرا می‌شود تا بدین وسیله دانش‌آموزان طریقه کنترل خشم و برقراری ارتباط سالم را بیاموزند.


مدیر کل اداره آموزش‌و‌پرورش استان سیستان‌و بلوچستان تاکید کرد: دانش‌آموزان این استان که در واقع نسل آینده را تشکیل می دهند باید بیاموزند که در لحظه خشم نباید تصمیم‌گیری غلط انجام دهند و دست به اسلحه برند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سراوان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته