دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 13:37

ولی‌عهد برکنارشده عربستان در حصر خانگی است

روزنامه‌نگار و نویسنده مستقل اهل لیبی در گفت‌وگو با برخی رادیوهای بین‌المللی از حصر خانگی ولیعهد برکنارشده عربستان خبر داد.
کد خبر : 17240

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «حج نیوز»،‌ «اسعد امبیه ابوقلیله» روزنامه‌نگار و نویسنده مستقل اهل لیبی در گفت‌وگو با چند رادیوی بین‌المللی گفته است که «مقرن بن عبدالعزیز» ولی‌عهد برکنارشده عربستان در حصر خانگی به سر می‌برد و حق ندارد در کاخ شخصی‌اش کسی را به میهمانی بپذیرد یا دیدار داشته باشد.


همچنین پایگاه خبری «خبر پرس» به‌نقل از منابع آگاه گزارش کرد که صدای تیراندازی شدیدی در داخل کاخ شاهزاده «مقرن» به گوش می‌رسد.


«مقرن بن عبدالعزیز» کوچکترین پسر بنیان‌گذار خاندان آل‌سعود به گفته بسیاری از کارشناسان به‌وسیله «خالد تویجری» رئیس پیشین دیوان پادشاهی عربستان و «متعب بن عبدالله» پسر شاه درگذشته این کشور به صحنه قدرت وارد شده بود تا مسیر را برای به قدرت رسیدن «متعب» فراهم کند.


با وجود این، با درگذشت پادشاه عربستان و به قدرت رسیدن ملک «سلمان» این معادلات نیز از میان برداشته شد و پادشاه جدید عربستان به بهانه جوان گرایی «مقرن» را از ولی‌عهدی برکنار کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته