دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1396 - 14:47

العبادی: آنکارا به مداخله‌ در امور داخلی عراق پایان دهد

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد رایزنی‌های آنکارا و اربیل درباره استقلال اقلیم کردستان عراق مداخله‌ آشکار ترکیه در امور عراق به شمار می‌آید.
کد خبر : 172396

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، منابعی در دفتر نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه عکاظ اعلام کردند حیدر العبادی پیام اعتراض آمیزی را به دولت ترکیه فرستاده و در این پیام مراتب اعتراض خود را نسبت به تماس‌های مسئولان کرد با دولت ترکیه درباره استقلال اقلیم کردستان مطرح کرده است.


یک هیات کرد به نمایندگی از اقلیم کردستان به تازگی وارد آنکارا شد تا موضوع همه‌پرسی درباره استقلال کردستان از عراق را بررسی کند، اقدامی که دولت عراق آن را یک چالش و تخلف درباره قانون اساسی عراق به شمار می‌آورد.


با وجود اینکه اربیل سفر هیاتی از این اقلیم به آنکارا را تکذیب کرده است، اما عمر میرانی نماینده حزب دموکراتیک کردستان اعلام کرد هیأتی بلندپایه از اقلیم کردستان برای بررسی موضوع همه‌پرسی در کردستان وارد آنکارا شد.


پیشتر دولت اربیل هوشیار زیباری، وزیر دارایی سابق عراق را به عنوان رئیس کمیته برگزاری همه‌پرسی انتخاب کرد که این موضوع خشم دولت بغداد را برانگیخت.


دولت عراق نیز ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق را به اربیل فرستاد تا اربیل را به ایجاد کانال‌هایی برای گفت‌وگو قانع کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته