دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 15:23

یک تویوتا چگونه ساخته می‌شود + ویدئو

یکی از بزرگترین شرکت‌های اتومبیل‌سازی جهان، شرکت تویوتا ژاپن است که در بخش نوآوری‌های مدیریتی نیز مانند ساخت و امکانات اتومبیل‌های ساخته‌شده نام‌آور است. اکنون این شرکت در ویدئویی مراحل ساخت یک خودرو را به طور خلاصه به علاقه‌مندان نشان داده است.
کد خبر : 17239

به گزارش آنا به نقل از وب‌سایت تویوتا، ساخت یک خودرو روزگاری تکنیکی اختصاصی در دست مهندسان آمریکایی و اروپایی بود اما آن روزها دوام زیادی نداشت و ژاپنی‌ها با پشتکار مثال‌زدنی و هوش خود این گوی را در میدان رقابت از آنها ربودند.


تویوتا نزدیک به 15 سال است که بزرگترین بازار فروش یک شرکت خارجی خودروسازی را در آمریکا دراختیار دارد و سالانه هزاران دستگاه خودرو به کشورهای آسیا و اروپا صادر می‌کند.


اکنون در بیش از 60 کشور جهان، تاکسی‌های شهری از انواع خودروهای هیبریدی و کم مصرف تویوتاست و مدل‌های شاسی‌بلند این شرکت و به‌خصوص مدل‌ های‌لوکس، در تمامی نقاط صعب‌العبور که نیاز به امدادرسانی است حرف اول و آخر را می‌زند.


های‌لوکس پرطرفدارترین خودرو در جنگ‌ها چند دهه اخیر نیز بوده، چراکه در شرایط سخت از کار نمی‌افتد و تعمیر آن نیز آسان است. این شرکت ژاپنی باوجود تیراژ بسیار بالای تولیداتش، انبارداری را از مدیریت خود حذف کرده است و هر سال نیز مدل‌های خود را بازبینی و بهینه‌سازی می‌کند.


دوره بازطراحی کامل برای هر مدل در تویوتا 5 سال است اما مدل‌ها در طول این 5 سال هر ساله با تغییرات جزئی به بازار عرضه می‌شوند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته