دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1396 - 13:47

ادعای الدیار: پوتین از دادن اس 300 به اسد خودداری کرد

به‌دنبال حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه، رئیس‌جمهوری این کشور از همتای روس خود خواست تا موشک‌های اس 300 و اس 400 را در اختیار ارتش سوریه قرار دهد.
کد خبر : 172355

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری الدیار ادعا کرد حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه باعث شد تا بشار اسد از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درخواست کند تا سامانه‌های موشکی اس 300 و اس 400 به ارتش سوریه بدهد، موضوعی که پوتین آن را نپذیرفت و عذرخواهی کرد.


همچنین بشار اسد از پوتین خواست تا شخصا به مسکو سفر کند تا درباره حمله موشکی آمریکا و همچنین حملات اسرائیل به خاک سوریه به گفت‌وگو بپردازند، ولی رئیس‌جمهوری روسیه این درخواست را نیز نپذیرفت و خواستار به تاخیر افتادن این سفر تا پس از زمان سفر وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه شد تا ارزیابی کند که روابط میان مسکو_واشنگتن درباره آینده بشار اسد چگونه خواهد شد.


به گزارش آنا، این ادعاها که بیانگر نوعی اختلاف در مواضع میان روسیه و سوریه است، در زمانی مطرح می‌شود که فهد دیباچی، یکی از تحلیلگران سعودی مدعی شده اگر روسیه و آمریکا بر سر حکومت جدید سوریه به توافق دست یابند، روسیه یکی از افسران ارتش سوریه را جایگزین بشار اسد خواهد کرد.


دیباچی مدعی شد روسیه در حال آماده کردن این افسر سوری برای جایگزینی اسد است و این اتفاق در صورت دستیابی به توافق میان دو قدرت بزرگ (روسیه و آمریکا) رخ خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته