دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 13:43

ایرباس‌های جدید تا یک ماه آینده پرواز می‌کنند

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با تائید خبر خریداری 9 فروند ایرباس برای ناوگان هوایی کشور گفت: این ایرباس‌ها حدود 2 هزار و 800 ظرفیت جدید در ناوگان هواپیمایی ایجاد می‌کنند.
کد خبر : 17233

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه از میان این 9 فروند ایرباس‌، 8 فروند ایرباس 340 و یک فروند ایرباس 400 است، افزود: تا کنون 3 فروند ایرباس مشابه در اختیار شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان بوده‌ است.


او ادامه داد: خریداری ایرباس‌ها یک پروژه طولانی‌مدت و در دستور کار یکی از ایرلاین‌های داخلی بود که خوشبختانه سرانجام 9 فروند آن روز جمعه وارد کشور شد.


وی با تاکید بر اینکه این هواپیماها به لحاظ فنی از آمادگی کامل برخوردارند، تصریح کرد: هنوز فعالیت این هواپیماها آغاز نشده است و مراحل بهره‌گیری از آنها مانند حک کردن آرم و ... دست کم یک ماه زمان نیاز دارد، با این حال تعدادی از این ایرباس‌ها تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسند.


حبیبی ادامه داد: از آنجا که این ایرباس‌ها برای خطوط پرواز خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید ظرفیت پروازی برای وارد شدن آنها به ناوگان تعریف شود. کما اینکه باید بعد اقتصادی شرکت نیز به لحاظ مقرون به صرفه بودن استفاده از این ایرلاین‌ها در نظر گرفته شود.


معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم کاهش متوسط سن هواپیماهای مورد استفاده در ناوگان هوایی کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس سن هواپیماها باید کم‌تر از 15 سال باشد که متوسط عمر ایرباس‌های خریداری شده کمتر از 12 سال است.


به گفته او طی کمتر از یک ماه آینده، یک یا دو فروند از این هواپیماها وارد خطوط هوایی می‌شوند.


حبیبی در پاسخ به این سوال که 9 فروند ایرباس جدید از کدام کشور خریداری شده‌ است؟ گفت: نمی‌توانم نام کشورها را فاش کنم، اما می‌توان بگویم که این هواپیماها از کشورهای صاحب نام در صنعت هواپیمایی خریداری شده‌اند.


معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره این که قرار است این ایرباس‌ها در کدام ایرلاین به کار گرفته شود، توضیحی نداد و آن را به آینده موکول کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته