دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1396 - 08:53
سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌و‌گو با آنا؛

تیم 3 نفره برای بازی‌های اسلامی اعزام می‌شود/ برای شرکت در انتخابات مجوز می‌خواهم

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: برخی از اعضای مجمع و هیات های استانی و قهرمانان از من خواستند که در انتخابات ثبت نام کنم که فعلا در حال بررسی این موضوع هستم و هنوز تصمیم قطعی در این باره نگرفته ام .
کد خبر : 172315

شروین اسبقیان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره آخرین وضعیت تیم ملی ژیمناستیک در آستانه بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: «تمرینات بزرگسالان و جوانان ما از سال گذشته آغاز شده و به صورت مستمر تا بازی‌های کشورهای اسلامی که اواخر اردبیهشت ماه در باکو برگزار می‌شود ادامه خواهد داشت. امسال دو مسابقه بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو و قهرمانی آسیا در تایلند را پیش رو داریم و از همین روی ورزشکاران ما مدت‌هاست با مربیان خود در اردو حضور دارند.»


او ازود: «تصمیم فدراسیون و کادر فنی این است که برای بازی های کشورهای اسلامی تیم سه نفره سعید کیخا، هادی خناری‌نژاد و احمد کوهنی به این رقابت‌ها اعزام شوند و برای مسابقات قهرمانی آسیا هم تیم 5 نفره راهی تایلند شوند که البته 4 نفر از این ورزشکاران بر روی دستگاه می‌‌روند و یک نفر به عنوان جایگزین همراه ورزشکاران اعزام می شود.»


وی ادامه داد: «خوشبختانه آمادگی جسمانی ورزشکاران برای این دو مسابقه بسیار خوب است. سعید کیخا در مسابقات باکو حرکت جهانی را به نام خودش ثبت کرد که در تاریخ ژیمناستیک ایران تابه حال کسی موفق نشده بود اسمش را در کتاب داوری ژیمناستیک ثبت کند اما خوشبختانه او به این موفقیت رسید و به همین منظور روز چهارشنبه هم با حضور داورزنی و کارشناسان ژیمناستیک از او تجلیل می‌کنیم. ما امیدواریم که درمسابقات مهم و حساس کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا هم ورزشکاران ما نتیجه قابل قبولی کسب کنند. البته ثبت نام انتخابات فدراسیون ژیمناستیک هم از 26 فرودین ماه به مدت 10 روز ادامه دارد و برخی از نامزدهای قبلی که در این انتخابات شرکت کرده بودند دیگر شرایط ثبت نام ندارند و در مقابل کسانی باید ثبت‌نام کنند که شرایط ویژه‌ای داشته باشند اما این موضوع باعث نمی‌شود که خللی در کار ورزشکاران ما ایجاد شود و آنها از تمرینات و اردوهای خود دور بماند.»


اسبقیان به شرایط ثبت نام در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اشاره کرد و گفت: «‌به عنوان کسی که سال‌ها کار اجرایی انجام داده است به نظرم این نیاز احساس می‌شد کسانی برای انتخابات فدراسیون ثبت نام کنند که کارآزموده باشند و تجربه اداره چند نفر را داشته باشند به همین دلیل یکی از شروط نامزدهای انتخابی این شد که فرد متقاضی کار مدیریت انجام داده باشد. اداره فدراسیون یک کار فراملی است و کسی باید سکان آن را بر عهده بگیرد که سابقه کار مدیریتی و اجرایی داشته باشد و تنها با یک مدرک دکترا امور را به دست او نسپارند. به همین دایره انتخابات کمی محدود شد و افرادی قرار است در این انتخابات ثبت نام کنند که از همه نظر کار اجرایی و مدیریتی را تجربه کرده باشند.»


وی در پاسخ به اینکه گزینش افراد متقاضی که در انتخابات شرکت می‌کنند با تاییدیه هیات‌های استانی کمی تناقص دارد، اظهار کرد: «هر نامزدی که برای انتخابات ثبت نام می‌کند باید از طرف 5 هیات استانی مورد تایید قرار بگیرد اما این به معنی این نیست که این هیات‌ها فرد مورد نظر را در مجمع انتخاب می کنند چرا که رای ها مخفی هستند و کسی نمی‌داند کدام هیات به کدام نامزد مورد نظر رای می‌دهد.اعضای مجمع و هیات ها تنها صلاحیت افراد را در انتخابات تایید می کنند و به این معنی نیست که افراد متقاضی رای هیات‌ها را خریده باشند.»


اسبقیان در پاسخ به این سوال که خودش در انتخابات فدراسیون ثبت نام می کند یا خیر، عنوان کرد: «من در دوره قبلی انتخابات فدراسیون ثبت نام نکردم اما در این دوره برخی از اعضای مجمع و هیات های استانی و قهرمانان از من خواستند که در انتخابات ثبت نام کنم. فعلا در حال بررسی این موضوع هستم و هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام. از طرفی من کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و برای ورود به انتخابات باید مجوز رسمی از وزارتخانه داشته باشم.»


وی همچنین در مورد تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون گفت: «طبق تجربه‌ای که من دارم ثبت نام انتخابات تا 9 اردویبهشت ماه ادامه دارد و از آن زمان به بعد کار احراز صلاحیت و تایید شدن نامزدهای انتخابات انجام می‌شود که خود این موضوع هم یک پروسه زمانی 20 روزه است و با توجه به اینکه اردیبهشت ماه امسال اتفاقات مهمی برای کشور ما رقم می خورد پیش بینی من این است که برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک به بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی موکول می‌شود که فکر می کنم اوایل تیرماه دیگر این انتخابات برگزار می‌شود. امیدوارم کسی روی کار بیاید که نیاز ژیمناستیک ایران را درک کند و این رشته مادر را از در مسیر درست قرار دهد. به نظرم استراتژی وزارت ورزش و جوانان برای انتخابات فدراسیون درست و به جا بود که افرادی که صلاحیت ندارند در انتخابات شرکت نمی‌کنند. این موضوع باعث می شود مسیر انتخابات درست طی شود. از طرفی وزارت ورزش و جوانان هم اصرار دارد که زودتر فدراسیون ژیمناستیک به ثبات مدیریتی برسد تا برای بازی های جاکارتا و المپیک 2020 توکیو از همین حالا برنامه‌ریزی کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته