دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1396 - 10:35

آخرین تغییرات نمادهای معاملاتی در بورس و فرابورس

امروز چندین نماد معاملاتی در فرابورس و بورس تهران متوقف و چند نماد هم به صورت مجدد به حراج گذاشته می‌شوند.
کد خبر : 172297

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در بازار فرابورس نمادهای معاملاتی شرکت دارو سازی تهران شیمی (شتهران1)، شرکت صنعتی بهپاک (بهپاک1) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام روز 30 فروردین‌ماه، در پایان معاملات امروز دوشنبه متوقف می‌شوند.


همچنین نماد معاملاتی شرکت تجهیز نیروی زنگان (شزنگ1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، امروز آماده انجام معامله است.


نماد معاملاتی شرکت بیمه کارآفرین (وآفری1) هم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد امروز آماده انجام معامله خواهد بود.


اما درباره اوراق استفاده از تسهیلات مسکن شرکت فرابورس ایران اعلام کرد که محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران، در باره اوراق صادره در نمادهای معاملاتی تسه9408 و قبل از آن به مدت 2 ماه است. همچنین محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران، در خصوص اوراق صادره در نمادهای معاملاتی تسه9409 و بعد از آن به مدت 4 ماه خواهد بود.


از سوی دیگر محدودیت های عدم فروش و سقف خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به شرح زیر اعلام می‌گردد: 1- 2- 3- محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط 4 ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال نخواهد شد و در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی تسه9308 و تسه9309 و تسه9310 و تسه9311 و تسه9402 و تسه9403 و تسه9404 و تسه9405 مشمول محدودیت مذکور نمی‌شوند.


در باره اوراق گواهی صادره در نمادهای معاملاتی تسه9407 و قبل از آن، محدودیت سقف خرید به میزان حداکثر 90 ورقه برای هر کد معاملاتی و در هر جلسه معاملاتی است. به عبارت دیگر در هر جلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای معاملاتی تسه9407 و قبل از آن، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف 90 ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید وانجام معامله است.


در باره اوراق گواهی صادره در نمادهای معاملاتی تسه9408 و بعد از آن، محدودیت سقف خرید به میزان حداکثر 140 ورقه برای هر کد معاملاتی و در هر جلسه معاملاتی است. به عبارت دیگر در هرجلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای معاملاتی تسه9408 و بعد از آن، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف 140 ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید و انجام معامله است.


در باره اوراق گواهی صادره در نمادهای معاملاتی تسه9408 و بعد از آن که به صورت توأمان با اوراق صادره در نمادهای معاملاتی تسه9407 و قبل از آن خریداری می شوند نیز محدودیت سقف خرید مموعاً به میزان حداکثر 140 ورقه برای هرکد معاملاتی و در هر جلسه معاملاتی در تمامی نمادهای مذکور است. بدیهی است متقاضیان خرید باید محدودیت های مذکور را در باره ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند.


اما در بازار بورس تهران هم امروز نماد معاملاتی شرکت روزدارو(دروز)با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.


همچنین نماد معاملاتی شرکت های داروسازی دکتر عبیدی(دعبید) و سیمان هگمتان(سهگمت)،با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله هستند.


بورس تهران درباره حق تقدم های استفاده نشده سکردح، اخابرح، قزوینح و پکرمانح هم اعلام کرد کارگزارانی که حق تقدم های استفاده نشده را خریداری می کنند علاوه بر مبلغ پرداختی بابت حق تقدم، مبلغ اسمی هر سهم(1000ریال)را نیز باید از مشتری دریافت کنند و تسویه مبلغ پذیره نویسی از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی صورت می گیرد. لازم به ذکراست تنها کارگزار معرف (ناظر)حق تقدم استفاده نشده مجاز به فروش می باشد و خریداران، حق فروش حق تقدم استفاده نشده را نخواهند داشت. به عبارت دیگر قابلیت معامله مجدد را ندارد. همچنین کارگزار خریدار موظف به پرداخت وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده است.


در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتهای فرآورده های نسوز پارس (کفپارس) و سرمایه گذاری ملت (وملت) هم برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، حق تقدم شرکت کارخانجات قند قزوین (قزوینح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته