دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 13:00
در گفت‌و‌گو با آنا

یاوری: دادگان بی‌دلیل حرف نمی‌زند/ کی‌روش مربیان ایرانی را تحویل نمی‌گیرد

محمود یاوری با اشاره به اظهارات رئیس اسبق فدراسیون فوتبال علیه مواضع وزیر ورزش در قبال کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: محمد دادگان مرد رک و صریح الهجه‌ای است؛ او اگر حرفی می‌زند حتما دلایل محکمی دارد.
کد خبر : 17229

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، جلسه وزیر ورزش با تعدادی از پیشکسوتان فوتبال حواشی زیادی را به همراه داشت، به خصوص صحبت‌های وی علیه سرمربی تیم ملی فوتبال که مورد اعتراضی بسیاری از پیشکسوتان این رشته ورزشی به خصوص محمد دادگان منتقد این روز‌های وزارت ورزش و فدراسیو‌ن فوتبال قرار گرفته است.


محمود‌ یاوری یکی از حاضران در جلسه در خصوص اظهارات دادگان گفت: «دادگان بازیکن خود من بوده‌ و او را خوب می‌شناسم. می دانم اگر حرفی می زند دلایل محکمی دارد. دادگان استاد دانشگاه است و کارنامه خوبی از خودش در فدراسیون به جا گذاشته است.»


یاوری در ادامه و در پاسخ به این سوال که بحث ماندن و یا رفتن کی روش در تیم ملی کمی خسته کننده شده و او با توجه به اتفاقات افتاده در چند هفته اخیر موافق تداوم همکاری او با تیم ملی است یا نه؟ گفت: «من از روز اول موافق کی‌روش بودم. او مربی خوب و کارنامه داری است. کارش را بلد است و به تیم ملی ایران شخصیت داده‌ است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که وقتی مربی در سطح کی‌روش را بالای سر تیم ملی می‌گذاریم و میلیاردها تومان پول بیت‌المال را خرج او می‌کنیم باید نتایجی که تیم ملی هم می‌گیرد در سطح کی‌روش باشد، نه اینکه برویم به عراق تیمی که کشورش با هزار تا مشکل رو به رو است، ببازیم.»


سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: «البته یک نکته مهم در این میان وجود دارد و آن هم این است که باید تمام امکانات و ابزاری که کی‌روش برای موفقیت می‌خواهد را باید در اختیارش قرار بدهیم تا وی با خاطری آسوده فقط به تیم ملی فکر کند.»


یاوری افزود: «البته کی‌روش یکسری ایراد‌هایی هم دارد که اگر آنها را برطرف کند بهتر می‌تواند در فوتبال ایران نتیجه بگیرد. یکی از این ایرادات این است که وی تا به امروز یک بار از مربیان ایرانی دعوت نکرده تا نقطه‌ نظرات آنها را در باره تیم ملی بشنود. متاسفانه کی‌روش خودش را در یک اتاق حبس کرده‌ است.»


او ادامه داد: «من از روز اول مخالف حضور برانکو در فوتبال ایران بودم، چون معتقدم او برای فوتبال ایران کوچک است و اگر در فوتبال هویتی پیدا کرده‌ به خاطر ایران بوده‌ است، اما وی زمانی که در تیم ملی ایران حضور داشت چند بار با مربیان جلسه گذاشت و با ما مشورت کرد. او شاید به حر‌ف های ما فقط گوش کرد و بعد از جلسه آنها را فراموش کرد اما همین برگزاری جلسه باعث شد تا حداقل ما پیش خودمان فکر کنیم که سرمربی تیم ملی به حرف‌های ما گوش داد. کی روش حتی از همین کار هم دریغ دارد که من واقعا دلیل آن را نمی‌فهمم.»


وی به حضور افشین پیروانی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: «حضور افشین در کنار کی‌روش اتفاق خوبی است. افشین سال‌ها در تیم ملی بازی کرده‌ است و به خوبی با شرایط تیم ملی آشنایی دارد. افشین می تواند همان نقشی که همایون شاهرخی در زمان برانکو در تیم ملی داشت را ایفا کند. اضافه شدن فردی فوتبالی به کادر تیم ملی تصمیم خوبی بود که فدراسیون گرفت .»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته