دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1396 - 09:14

بازدید مسئول دفتر ارتباط با صنعت واحد گنبدکاووس از شرکت دانش‌بنیان آق آلتین شیمی

دکتر جواد رجبی مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس به­ همراه مشاوران شرکت نانو انرژی قابوس از شرکت دانش بنیان آق آلتین شیمی بازدید کرد.
کد خبر : 172244

به گزارش خبرنگار آنا، در نشستی که در حاشیه این دیدار برگزار شد درباره راه‌اندازی مرکز R&D در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برای ارتقای کیفیت محصولات و تولید محصولات جدید که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارا باشند، بحث و گفت‌وگو شد.


شیری مدیرعامل شرکت آق آلتین شیمی با تاکید بر ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، خواستار همکاری دانشگاه با شرکت در راستای بازاریابی داخلی و خارجی محصولات و طرح های برون دانشگاهی شد.


مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس نیز ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک دفتر کلینیک صنعت این دانشگاه، با همت استادان و دانشجویان و ارائه مشاوره های لازم و مفید به شرکت های تولیدی در افزایش تولید و اشتغال آنان نقش قابل توجهی را ایفا کند.


شرکت نانو انرژی قابوس یکی از واحدهای فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس است.


شرکت آق آلتین شیمی با تکیه بر دانش فنی بخش تحقیقاتی خود، برای اولین بار با تولید یدات کلسیم با خلوص بالای 99درصد، قدمی دیگر برای خودکفایی ایران اسلامی برداشته است.


ید و مشتقات ید در رشد و سلامتی انسان اهمیت بسزایی دارد. کمبود ید عوارض و بیماری های گوناگونی از قبیل گواتر، تضعیف سیستم ایمنی بدن جنین، کند ذهنی و . . . را ایجاد می کند. به غیر از انسان­ها ید برای دام و طیور نیز ضروری است.


مشتقات ید از قبیل یدید پتاسیم در صنایع داروسازی و یدات پتاسیم و کلسیم در صنایع غذایی و صنایع مکمل دام و طیور استفاده می‌شود. این مشتقات در صنایع حفر چاه‌­های نفتی نیز کاربرد دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته