دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 17:03
دادستان کرمان خبر داد:

کشف بیش از 400 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر استاندارد در سال 95

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان از تشدید بازدیدهای سرزده هیات عالی امنیت بهداشت عمومی و امنیت غذایی شهر کرمان در سال 96 خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 430 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیراستاندارد کشف و بیش از 60 واحد صنفی پلمپ و غیر فعال شد.
کد خبر : 172168

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادستانی کل کشور، دادخدا سالاری گفت: طرح ارتقای امنیت بهداشتی برای اولین بار در کشور در کرمان راه اندازی و با رصد مستمر و بازدیدهای سرزده قضات و هیات عالی به‌صورت دائم مراکز عرضه غذایی را مورد بازدید قرار می‌گیرد.


سالاری افزود: در سال 95هیات عالی بررسی امنیت غذایی و بهداشتی کرمان 17 اکیپ بازدید از 122 واحد صنفی از جمله رستوران‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در این بازدیدهل 39 واحد صنفی اغذیه فروشی به صورت فوری پلمپ و 29 واحد صنفی غیر فعال شدند.
دادستان کرمان عنوان کرد: به طور قطع مراکز عرضه مواد غذایی که بهداشت را رعایت نکنند مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند و برای آنها تشکیل پرونده می‌دهیم و در نهایت با نظر کارشناسان شبکه بهداشت و دامپزشکی و سایر کارشناسان ذیربط وتشخیص قاضی(نماینده دادستان) این مراکز پلمپ می‌شوند.
این مقام قضایی افزود: بازدیدهای سرزده هیات عالی بررسی امنیت غذایی و بهداشتی کرمان تاثیر مطلوبی بر کیفیت خدمات‌رسانی مراکز عرضه مواد غذایی در شهر کرمان داشته است و وضعیت این مجموعه‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که غذای با کیفیت را به دست مردم می‌رسانند هم به طور قطع مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند.


سالاری با اشاره به ادامه این بازدیدها در سال 96، یادآور شد: بازرسی‌های هیئت عالی بررسی امنیت غذایی و بهداشتی کرمان ادامه می‌یابد و به مدت زمان خاصی محدود نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته