دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 15:53

ره‌پیک: هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات با رعایت بی‌طرفی هویت شورای نگهبان را حفظ کند

مدیر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: نیروی انسانی شورای نگهبان باید متمرکز بر برگزاری انتخاباتی امن، قانونی و با مشارکتی بالا باشد.
کد خبر : 172142

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سیامک رهپیک مدیر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان، امروز در مراسم آغاز به‌کار ستاد انتخابات در شورای نگهبان که امروز برگزار شد، گفت: همه کارها در حوزه نظارت بر انتخابات طبق زمان‌بندی پیش رفته است و تا امروز مشکل ویژه‌ای نداشته‌ایم؛ در عین حال کارها را با دقت و برنامه‌ریزی و بر اساس تلاش همکارانمان در استان‌های مختلف پیش برده‌ایم.


وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این مسیر تا انتهای انتخابات و بررسی شکایت‌ها و حصول نتایج و دستاورد کارآمدی برای نظام، خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از انتخابات میان دوره‌ای مجلس، در انتخابات ریاست‌جمهوری آنچه مهم است برگزاری انتخابات بوده است.


ره‌پیک، بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست‌جمهوری را مطابق روال برشمرد و با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اهمیت فراوانی برای شورای نگهبان دارد، گفت: نیروی انسانی شورای نگهبان باید محدود به برگزاری انتخاباتی قانونی، امن و با مشارکت بالای مردم باشد.


وی از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری خواست که تعامل بالایی با مجریان انتخابات داشته و رعایت بی‌طرفی را در انتخابات بکنند و هر اقدامی که منجر به خروج از دایره بی‌طرفی نسبت به شخص و جناحی باشد، مورد توجه ناظرین قرار گیرد تا هویت شورای نگهبان حفظ شود.


مدیر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: اگر در روز انتخابات تخلفاتی رخ دهد باید ناظران آنها را رصد کرده و مدارک مستند و دقیق را برای ارائه به مراجع تصمیم‌گیر ارائه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته