دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 15:41

واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی به شلیک «مادرهمه بمب‌ها» به افغانستان

سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 172130

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور در مسائل دفاعی، سیاسی و منطقه‌ای و پیوندها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی بر ضرورت گسترش بیش از پیش مناسبات در مسائل راهبردی تاکید کرد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد اقدامات یکجانبه و ضد امنیت منطقه ای آمریکا و برخی کشورهای هم‌پیمان آن نیز مقوم گروه‌های تروریستی در منطقه بوده و راه حل‌های سیاسی پایان بحران را ناکام می گذارد.


وی با اشاره به استفاده نامشروع آمریکا از بمب‌های بزرگ و غیرمتعارف در افغانستان تاکید کرد بمباران مردم و کشورها هرگز نمی‌تواند تقویت کننده امنیت ملی این کشور باشد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: «موارد متعددی از استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی ثبت شده است که عدم واکنش مناسب نسبت به آن و یا فرافکنی و دادن آدرس‌های انحرافی موجب بروز فجایع انسانی و بکارگیری آن‌ها در دیگر کشورها می‌شود.»


سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان که در صدر یک هیأت بلند پایه دفاعی ـ نظامی به تهران سفر کرده است با اثربخش خواندن گفت‌وگوهای صورت گرفته گفت؛ جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری‌ها میان دو کشور است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌‌کند.


وی با اشاره به تهدیدات مشترک میان دو کشور از جمله ظهور گروه‌های تروریستی و تکفیری تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده‌ای دارد که تلاش می‌شود با انجام گفت‌وگوهای نزدیک میان دو کشور با این تهدیدات مقابله شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته