دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 14:13

حضور 11 دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های نظام رتبه‌بندی راوند/ دانشگاه علوم پزشکی تهران در صدر موسسات ملی

رئیس ایرانداک به انتشار گزارش نظام رتبه‌بندی راوند اشاره و اعلام کرد  براساس گزارش آژانس رتبه‌بندی رار در سال 2017، 11 موسسه ایرانی توانسته‌اند در فهرست موسسه‌های برتر نظام رتبه‌بندی راوند قرار گیرند.
کد خبر : 172085

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) دکتر سیروس علیدوستی گفت: «دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی کردستان، علم و صنعت، فردوسی مشهد، علوم پزشکی ایران، اصفهان، تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبائی موسسه‌هایی هستند که توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های اول تا 11 ملی را به دست آورند.»


او افزود: «این در حالی است که در ویرایش 2016 این نظام رتبه‌بندی تنها هفت موسسه ایرانی در فهرست برترین‌های این نظام قرار گرفته بودند. اولین هدف این نظام رتبه‌بندی سنجش عملکرد موسسه‌های برتر جهان بر پایه چهار حوزه کلیدی آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی است. مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز موسسه هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر انتخاب کنند.»


رئیس ایرانداک گفت: «براساس گزارش سال 2017 رتبه‌بندی راوند، همچنین دانشگاه هاروارد دارای بیش‌ترین امتیاز و پیشگام موسسه‌های دنیا است. همچنین موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه شیکاگو، کالج سلطنتی لندن، دانشگاه استنفورد، ام.آی.تی، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کمبریج و دانشگاه پرینستون جایگاه دوم تا دهم این نظام رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.»


در جدول زیر امتیاز کل به همراه رتبه‌های ملی و جهانی موسسه‌های برتر ایرانی و در جدول دو رتبه و امتیاز آنها در سنجه‌های گوناگون در این نظام آمده است.








انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته