دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 12:31

هفتمین کمیسیون مشترک برجام 5 اردیبهشت برگزار می‌شود/ پیگیری خرید کیک زرد از قزاقستان

بر اساس پنجمین گزارش برجامی وزارت امور خارجه که روز گذشته به مجلس ارائه شده است، نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در تاریخ 5 اردیبهشت ماه در وین برگزار می‌شود.
کد خبر : 172037

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نشست اردیبهشت ماه هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام است که بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود.


در گزارشی که وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کرده، نوشته شده است: « نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در تاریخ 5 اردیبهشت 1396 در شهر وین برگزار خواهد شد. شایان ذکر است بر اساس برجام، کمیسیون مشترک هر سه ماه یک بار با حضور جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان اتحادیه اروپایی و کشورهای 1+5 به منظور بررسی روند اجرای برجام و بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات و موانع احتمالی، تشکیل جلسه می‌دهد. جلسه قبلی کمیسیون مشترک در تاریخ 21 دی 1395 برگزار شده بود.»


در متن این گزارش در بخشی که مربوط به تحولات کانال خرید برجام است یکی از موضوعات مورد پیگیری در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام را خرید 950 تن کیک زرد از قزاقستان عنوان کرده است.


بنا بر گزارش مذکور، «سازمان انرژی اتمی کشورمان به منظور آینده‌نگری در تامین مواد اولیه، به دنبال خرید حدود 950 تن کیک زرد از قزاقستان طی دوره‌ای سه‌ساله است که هنوز موافقت کلیه کشورهای طرف کانال خرید در خصوص آن اخذ نشده است. این موضوع همچنان در مرحله رایزنی و مذاکره است و در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام نیز مطرح و پیگیری خواهد شد.»


موضوعات مربوط به تحریم ها، مراودات بانکی و پیگیری اجرای تعهدات به احتمال زیاد از موضوعات دیگری است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه نمایندگان ایران در کمیسیون مشترک برجام هستند و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در طرف مقابل نمایندگی 1+5 را به عهده می‌گیرد. نمایندگان آلمان، بریتانیا، آمریکا، فرانسه، روسیه و چین نیز در این نشست حاضر خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته