دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 12:38

تعیین شرایط ایجاد کمربند سبز شهرهای متأثر از گردوغبار/ تخصیص 20 درصد از منابع وزارت کشور برای توسعه کمربند سبز

مجلس شورای اسلامی، شرایط ایجاد حریم سبز بزرگراه‌ها و کمربند سبز شهرها را که تحت تأثیر بروز گرد و غبار هستند را مشخص کرد.
کد خبر : 172012

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز ـ یکشنبه 27 فروردین ـ و در جریان بررسی لایحه هوای پاک، با 139 رأی موافق از 219 نماینده حاضر، ماده 27 آن را تصویب کردند.


در این ماده آمده است: وزارتخانه‌های جهادکشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری) و راه و شهرسازی، از محل اعتبارات مندرج در ردیف‌های بودجه‌ای و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مالی در اختیار اعم از عوارض و وجوه عمومی مکلفند طی برنامه‌ای پنج ساله که به تأیید سازمان می‌رسد، حریم سبز بزرگراه‌ها و کمربند سبز شهرها و روستاهای تحت تأثیر رخداد‌های گرد و غبار را با روش آبیاری مدرن و اولویت استفاده از پساب‌های شهری و روستایی، ایجاد نمایند.


تبصره‌های ماده 27 نیز به شرح زیر است:


تبصره1- وزارت نیرو مکلف است منابع آب مورد نیاز را از آب مازاد حاصل از تغییر روش آبیاری سنتی به روش آبیاری نوین درمناطق موضوع این ماده تأمین کند و تخصیص دهد و درصورت کسری منابع، تخصیص لازم را از محل پساب تولیدی یا منابع دیگر تأمین نماید.


تبصره2- وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) مکلف است حداقل 20 درصد از منابع در اختیار خود را به توسعه کمربند سبز موضوع این ماده اختصاص دهد و به شهرداری شهرها و دهیاری‌ها پرداخت نماید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته