دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 10:49

نخستین کاروان از اهالی فوعه و کفرایا به جنوب حلب رسیدند

نخستین اتوبوس‌های انتقال اهالی دو شهرک فوعه و کفرایا وارد منطقه راموسه واقع در جنوب حلب شدند.
کد خبر : 171966

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، به‌دنبال توقف بیش از 30 ساعته کاروان‌های انتقال اهالی دو شهرک فوعه و کفرایا در منطقه راشدین، نخستین کاروان از اتوبوس‌ها به منطقه راموسه رسید.


این اقدام در راستای توافق خروج اهالی دو شهرک محاصره شده و هم‌زمان، خروج تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از منطقه زبدانی و مضایا واقع در حومه دمشق انجام شد.


طبق این گزارش، 15 اتوبوس حدود 100 نفر از اهالی دو شهرک فوعه و کفرایا را به منطقه راموسه رساندند و قرار است آن‌ها از این منطقه به منطقه جبرین منتقل شوند و در آنجا در مرکز اقامت موقتی اسکان یابند.


هم‌زمان کاروان دیگری شامل بیش از 2300 نفر از اهالی زبدانی و مضایا وارد منطقه راشدین و سپس راهی حومه ادلب شدند.


به گزارش آنا، انتقال کاروان‌ها روز گذشته (شنبه) تحت تاثیر انفجار تروریستی در محل تجمع کاروان اهالی شهرهای شیعه نشین فوعه و کفرایا در منطقه راشدین واقع در غرب حلب قرار گرفت.


تروریست‌ها یک خودروی بمب‌گذاری شده را در منطقه محل تجمع اتوبوس‌ها و آمبولانس‌هایی که 5 هزار نفر از اهالی فوعه و کفرایا را از این منطقه منتقل می‌کردند منفجر کردند. این انفجار تروریستی به کشته و زخمی شدن شدن ده‌ها نفر از غیرنظامیان که بیشترشان زنان و کودکان هستند منجر شد و تعداد زیادی از اتوبوس‌ها و آمبولانس‌ها خسارت دیدند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بحران سوریه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته