دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 11:21

مجلس تکلیف کرد؛ شهرداری شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر باید فضای سبز را توسعه دهند

مجلس شورای اسلامی شهرداری شهرهای با جمعیت بیش از 50هزار نفر را موظف کرد حداکثر تا 10 سال آینده، سرانه فضای سبز خود را حداقل به 15 مترمربع  برسانند.
کد خبر : 171965

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _ یکشنبه 27 فروردین_ و در جریان بررسی لایحه هوای پاک با 147 رأی موافق از مجموع 228 نماینده حاضر ماده 22 آن را تصویب کردند.


در این ماده آمده است: حداکثر تا 10 سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون شهرداری‌های شهرهای بالای پنجاه هزار نفر جمعیت موظفند با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع‌طبیعی شهرستان، سرانه فضای سبز خود را حداقل به 15 مترمربع برسانند. تولید و تأمین نهال مورد نیاز(گونه‌های با نیاز آب کم، مقاوم و بومی)، با ادارات منابع‌طبیعی و عملیات کاشت، نگهداری و بهره‌وری با شهرداری‌ها می‌باشد.وزارت نیرو موظف به تأمین منابع آب مورد نیاز از محل پساب شهر ذی‌ربط، مشروط به استفاده از روش های نوین آبیاری توسط شهرداری است.


آیین‌نامه اجرائی این ماده ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت‌کشور با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، جهادکشاورزی،‌ راه و شهرسازی و سازمان با رعایت قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب 79/10/6 با اصلاحات و الحاقات بعدی تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته