دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قهرمان پرتاب دیسک ایران: به جای برگزاری ماراتن به ورزشکاران برسند!

احسان حدادی همچنان یکی از مردان تاریخ ساز ورزش ایران محسوب می‌شود. او در المپیک ٢٠١٢ توانست با مدال نقره در پرتاب دیسک، یک رشته دیگر به رشته‌های مدال آور ورزش ایران بیفزاید، اگرچه در المپیک ٢٠١٦ نتوانست آن نتیجه خوب را تکرار کند. قهرمان پرتاب دیسک ایران این روزها در جزیره کیش مراحل آماده‌سازی خود را پشت‌سر می‌گذارد اما با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.
کد خبر : 171921

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه شهروند نوشت: به همین بهانه سراغی از او گرفتیم و دقایقی با یکدیگر همکلام شدیم.



در هفته‌های اخیر با مشکلات عجیبی برای تمرین کردن در کیش مواجه شدی.
متاسفانه مشکلاتی که پیمانکار ورزشگاه المپیک کیش برای من به وجود آورد، عجیب بود. فکر می‌کنم او اصلا یک ایرانی نبود چون هر ایرانی دوست داشته باشد پرچم کشورش در میادین بین‌المللی به اهتزاز دربیاید، قطعا اینطور رفتار نمی‌کند. واقعا در شأن یک ورزشکار ایرانی نیست که بخواهد با پلیس برای تمرین کردن مقاومت کند.
شنیدیم که به‌خاطر همین مشکلات، خودت زمین دیگری را برای خودت ایجاد کردی؟!
بله، همین‌طور است. از جیب خودم هزینه دادم تا در کنار همان زمین المپیک کیش، زمین دیگری را درست کنیم. این زمین مخصوص پرتاب است و امیدوارم با حمایت مسئولان کیش وضع بهتری پیدا کند و از این پس بتوانیم تمرینات خود را همین جا ادامه دهیم. در ضمن من به مسئولان جزیره قول دادم که اگر به این زمین برسند و بتوانیم شرایط تمرینی خوبی برای پرتابگران فراهم کنیم، من ورزشکاران کشورهای دیگر را درفصل سرما به جای این‌که به آفریقای جنوبی بروند، به ایران می‌آورم.
پس قصد داری پای پرتابگران مطرح جهان را به کیش باز کنی؟
٢، ٣‌هزار پرتابگر حرفه‌ای در سطح جهان داریم. کیش هم از نظر امکانات غیرورزشی و آب و هوا پتانسیل خوبی دارد اما از نظر امکانات ورزشی خیلی ضعیف است. اگر بتوانم چنین کاری کنم و مسئولان کیش همکاری کنند، هم برای کشورم خوب است و هم برای ورزشکارانی که به ایران می‌آیند.
اتفاقاتی که برای شما در چند ماه اخیر در کیش رخ داد را باید یک توفیق اجباری بدانیم؟
امیدوارم که همین‌طور باشد. دوومیدانی جزو ورزش‌های پایه و پرمدال است و اگر ورزشکاران مطرح آن به ایران بیایند،‌ برای ورزش ایران اعتبار می‌آورد. کیش از نظر زیرساختی برای میزبانی از دوومیدانی‌کاران ضعیف است و باید این معضل زودتر رفع شود. جدا از حضور ورزشکاران خارجی، ملی پوشان خودمان هم دیگر نیازی نیست به اروپا و کشورهای آفریقایی بروند و در کشور خودشان تمرین می‌کنند. از مونسان، رئیس سازمان منطقه آزاد کیش بارها خواسته‌ام و باز هم می‌خواهم که شرایط ساخت یک کمپ مناسب در جزیره کیش را فراهم آورند.
در یکی از عکس‌ها دیدیم که برای آماده‌سازی زمین خودت هم دست به کار شدی و بیل دست گرفتی؟
من هیچ‌وقت هیچ کاری را برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت برای خودم عار ندانستم. حتی اگر بگویند که باید در مسیر موفقیت سرویس بهداشتی هم نظافت کنی، این کار را می‌کنم و اگر بگویند باید پشت میز ریاست هم بنشینی، این کار را هم انجام می‌دهم.
در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکردی. اولین برنامه‌ات برای حضور در مسابقات چیست؟
من به دلیل مصدومیتی که داشتم، تمریناتم را دیر شروع کردم و از آمادگی لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور برخوردار نبودم. البته قرار است ١٠ اردیبهشت‌ماه در یک مسابقه جایزه بزرگ که در تهران برگزار می‌شود، حاضر شوم و سپس خودم را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آماده کنم.
شاید هر کسی به جای احسان حدادی بود، بعد از ناکامی المپیک و یک عمل جراحی سخت نمی‌توانست بار دیگر به ورزش بازگردد.
در ورزش حرفه‌ای آسیب‌دیدگی وجود دارد و نباید به‌خاطر چنین اتفاقاتی میدان را خالی کرد. خدا را شکر که توانستم سختی‌ها را پشت سر بگذارم و دوباره تمریناتم را شروع کنم. البته در این میان خیلی حرف‌ها شنیدم که برایم سنگین بود چون اصلا صحت نداشت اما هنوز انگیزه لازم را برای رسیدن به موفقیت دارم. وقتی می‌بینم که رقبای من نزدیک به ٤٠‌سال سن دارند و من تازه ٣٢ ساله هستم، انگیزه پیدا می‌کنم تا دوباره به اوج برسم. هنوز هم کمی درد دارم اما دیگر مهم نیست.
قول می‌دهی که باز هم به دوران اوج برگردی و بالای ٦٥ متر پرتاب کنی؟
من تمام سعی و تلاشم را می‌کنم تا بهترین پرتاب خودم را در هر مسابقه انجام دهم. اولین هدفم بازی‌های کشورهای اسلامی است و بعد از آن هم مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را در پیش دارم. البته هدف اصلی من بازی‌های آسیایی ‌سال ٢٠١٨ است که خیلی برایم اهمیت دارد و بعد از آن نیز به المپیک ٢٠٢٠ فکر می‌کنم.
از رسیدگی فدراسیون و وزارت ورزش برای آماده‌سازی خودت راضی بودی؟
چه بگویم؟!‍ به نظرم فدراسیون دوومیدانی به جای برگزاری دوی ماراتن که هیچ عایدی برای ورزش ایران نداشت، می‌توانست به ورزشکاران خودش رسیدگی کند. من نزدیک به در ١٥٠ مسابقه جایزه بزرگ در کشورهای مختلف شرکت کرده‌ام و می‌دانم که نحوه برگزاری این رقابت‌ها چطور است. مسابقه برگزار کردن که اینطور نیست. شما اگر می‌خواهید باعث پیشرفت رشته دوومیدانی شوید، باید بروید و «یوسین بولت» را به ایران بیاورید. اصلا ٥٠٠‌هزار دلار هم به این ورزشکار بدهید اما شما یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ را وارد ایران کردید و به جوان‌ها انگیزه می‌دهید نه این‌که ٥٠٠ نفر به ایران بیایند و هیچ عایدی هم برای ورزش ما نداشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته