دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 09:34

شیعیان سوریه به خاک و خون کشیده شدند

به‌دنبال انفجار تروریستی در محل تجمع کاروان اهالی شهرهای شیعه نشین فوعه و کفرایا در منطقه راشدین واقع در غرب حلب سوریه ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
کد خبر : 171907

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تعداد قربانیان انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در محل تجمع کاروان‌های اهالی دو شهرک فوعه و کفرایا در منطقه راشدین حلب همچنان در حال افزایش است.


تروریست‌ها یک خودروی بمب‌گذاری شده را در منطقه محل تجمع اتوبوس‌ها و آمبولانس‌هایی که 5 هزار نفر از اهالی فوعه و کفرایا را از این منطقه منتقل می‌کردند منفجر کردند.


این انفجار تروریستی به کشته و زخمی شدن شدن ده‌ها نفر از غیرنظامیان که بیشترشان زنان و کودکان هستند منجر شد و تعداد زیادی از اتوبوس‌ها و آمبولانس‌ها خسارت دیدند.


خبرنگار سانا گزارش کرد تروریست‌ها دو خودروی بمب گذاری‌شده را وارد منطقه محل تجمع اتوبوس‌هایی کردند که در آنجا مواد غذایی میان کودکان توزیع می‌شد. این اقدام با این هدف انجام شد که تعداد زیادی از کودکان قربانی حمله تروریستی شوند.


وب‌سایت شبکه العالم در این‌باره گزارش کرد: «تعداد قربانیان انفجار تروریستی به بیش از 100 نفر افزایش یافته است و بیش از 200 نفر مجروح شده‌اند.»


یک منبع در ستاد عملیات منطقه‌ای هلال احمر سوریه گفت تیم‌هایی که بر اجرای عملیات توافق خروج اهالی شهرک‌های فوعه و کفرایا نظارت دارند در محل انفجار تروریستی حاضر هستند و ماموریت انسانی خود را با توجه به امکانات موجود انجام می‌دهند.


روز گذشته (شنبه) 75 اتوبوس و 20 آمبولانس برای انتقال 5 هزار نفر از اهالی دو شهرک فوعه و کفرایا در حومه ادلب به محل اعزام شده بودند که این فاجعه را تروریست‌ها رقم زدند.


حوثی‌ها با سوریه اعلام همبستگی کردند


طبق گزارش پایگاه خبری العالم، شبکه خبری المسیره گزارش کرد: «شورای سیاسی حوثی‌ها (جنبش انصارالله) یمن با محکوم کردن حادثه تروریستی انفجار خودروی بمب گذاری شده کاروان اهالی فوعه و کفریا در منطقه راشدین حلب که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، ‌بر همبستگی و حمایت از دولت و ملت سوریه تاکید کردند.»


در بیانیه ای که این شورا منتشر کرد، آمده است: «شورای سیاسی انصارالله یمن با شدیدترین عبارت‌ها انفجارهای مجرمانه روز شنبه را در میان کاروان اهالی کفریا و فوعه در سوریه محکوم می‌کند.»


این شورا افزود: «ما در یمن خود را در رنج جانکاه ملت سوریه و مبارزه با جنگ خصمانه‌ای شریک می‌دانیم که برخی از دولت‌ها به عنوان حامی اصلی گروه‌های تروریستی القاعده و داعش (علیه این ملت) انجام می‌دهند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته