دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1396 - 14:36
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

احتمال کاهش نرخ دوباره سودهای بانکی

رئیس کل بانک مرکزی از احتمال کاهش دوباره نرخ‌های سود بانکی خبر داد و گفت که بانک مرکزی گزارشی را در این زمینه به زودی به شورای پول و اعتبار می‌برد.
کد خبر : 171766

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ولی‌الله سیف در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی تاکید کرد: نکته مهم این است که این امر بتواند در عرضه و تقاضای نقدینگی بانک‌ها تعادل ایجاد کند تا نرخ سود پایدار باشد.


وی همچنین تاکید کرد:‌ نرخ تمام شده پول نیز باید پایین بیاید.


سیف نسبت به سپرده‌گذاری مردم در بانک‌های دارای نرخ سود سپرده‌های بالا هم هشدار داد و گفت:‌ بالا بودن نرخ سود سپرده در بانک‌ها با بالا بودن ریسک آن بانک هم‌تراز است و مردم باید نسبت به این امر توجه داشته باشند.


وی درباره موسسات اعتباری غیر مجاز هم اظهار کرد:‌ با توجه به شرایط پیش آمده بانک مرکزی در حال تلاش برای رفع مشکلات است و توصیه می‌کنم تا به محدودیت‌ها توجه شده و تلاش ما نیز بر این است تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنیم.


گفتنی است دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امروز با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه افتتاح شد و قرار است تا 29 فروردین ماه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر میزبان علاقه‌مندان خود باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب