دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1396 - 14:15
وزیر امور خارجه روسیه خبر داد

نشست حل بحران سوریه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود گفت بحران سوریه تنها راه‌حل سیاسی دارد و باید همه توان خود را معطوف برقراری آتش‌بس در این کشور کنیم.
کد خبر : 171739

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه الجزیره، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی با تاکید بر اینکه روسیه به همراه قطر در تلاش برای حل بحران سوریه است، گفت: «باید آتش‌بس در سوریه برقرار شود و گفت‌وگوهای سیاسی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی ادامه یابد.»


وی با بیان اینکه در گفت‌وگو با همتای قطری خود به تبادل نظر درباره گسترش سطح همکاری‌های دوجانبه پرداخته است افزود: «یکی از مواردی که با محمد بن عبدالرحمان مطرح کردیم امکان همکاری دوجانبه در زمینه میزبانی جام‌های جهانی فوتبال در سال‌های 2018 در روسیه و 2022 در قطر بود.»


لاوروف با تاکید بر اینکه ناگزیر از حل سیاسی بحران‌ها در خاورمیانه هستیم، گفت: «بحران سوریه تنها راه‌حل سیاسی دارد و باید همه توان خود را معطوف برقراری آتش‌بس در این کشور کنیم.»


به گفته لاوروف، سیگنال‌هایی از مخالفان سوری دریافت شده است که نشان می‌دهد آن‌ها آماده مشارکت در دور جدید مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه هستند.


وی همچنین خواستار انجام تحقیقات دقیقی و موضوعی درباره حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه شد و گفت: «نظام سوریه درخواست رسمی خود را در این‌باره به سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی ارسال کرده است.»


لاوروف در این دیدار همتای قطری خود را در جریان مذاکراتش با وزیران امور خارجه ایران و سوریه که روز گذشته (جمعه) در مسکو برگزار شد قرار داد.


وی گفت: «هفته آینده نشستی در سطح کارشناسان میان ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار می‌شود. این نشست مقدمه‌ای برای برگزاری نشست آستانه است.»


وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت با همتای قطری خود درباره موضوعاتی همچون بحران سوریه، یمن، فلسطین و دیگر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرده است.


از سوی دیگر محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی گفت در این دیدار توانستیم روابط خود را با روسیه تقویت کنیم و در زمینه امور تجاری به توافقاتی دست یابیم.


وی تاکید کرد در رایزنی با طرف روسی به توافق در زمینه وحدت اراضی سوریه و راهکارهایی برای کاهش بحران در سوریه دست یافتیم.


وزیر قطری همچنین بر آمادگی کشورش با تیم کارشناسی بین‌المللی برای انجام تحقیقات در سوریه خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته