دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

دوری از اقتصاد نفتی، چرخ صنعت را می‌چرخاند/ دروازه ورود کالای تولید ملی به خانه ایرانی‌ها

تنها راهی که می تواند دروازه ورود به خانه ایرانی ها را به تولیدملی نشان دهد، تولید با کیفیت و فرهنگ سازی درباره مصرف کالا با برند ملی است.
کد خبر : 171724

سیدحامد واحدی عضو هیات رئیسه اتاق تهران درباره نیازهای اقتصاد در سال جدید به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: عوامل دنباله دار اقتصادی همچون تولید،‌ اشتغالزایی، رقابت، فروش کالا،‌ درآمدزایی و ... به عنوان یک نیاز و رکن اساسی برای هر اقتصادی شناخته می‌شود.


وی ادامه داد: بنابراین باید دولت و مجلس ریل گذاری اقتصاد را به سمت حمایت از ایجاد شغل پایدار، تولید با کیفیت و دارای صرفه و توجیه اقتصادی هدایت کنند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: با توجه به وجود قشر جوان تحصیلکرده که جامعه آماری بالایی از کشور را به خود اختصاص داده‌اند،‌ رونق تولید و اشتغالزایی برای جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می شود زیرا این افراد می توانند با نبوغ و دانش خود گام در مسیر تولید کالای رقابتی بگذارند که در عرصه رقابت با نمونه های خارجی حرفی برای گفتن داشته باشند.


این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه کالای ملی،‌ باید به خانه ایرانی ها راه پیدا کند افزود: تنها راهی که می تواند دروازه ورود به خانه ایرانی ها را به تولیدملی نشان دهد، تولید با کیفیت و فرهنگ سازی درباره مصرف کالا با برند ملی است.


وی اضافه کرد: اجرای صحیح اقتصادمقاومتی به منزله نخستین گام در راستای پیشبرد مصرف کالای ملی است زیرا با تحقق این فرمان،‌ عملا کشور از اقتصاد نفتی فاصله می گیرد و اتکای بیشتر به تولید کالاهای صنعتی و مصرفی می کند.


واحدی همچنین تصریح کرد: رشد اقتصادی وابسته به نفت و صنایع وابسته به آن باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم نمی شود بلکه رکود گریبان‌گیر صنایع کوچک و متوسط است که باید این حلقه از اقتصاد از گیر بحران اقتصاد رهایی یابد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: چرخیدن این چرخ‌ها نیز تنها از گذر بهبود شرایط کسب و کار و حمایت از تولید داخلی می‌گذرد، صنایعی که تا چرخ آنها نچرخد اقتصاد ایران رونق حقیقی و خروج از رکود را تجربه نخواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته