دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1396 - 13:15

روسیه پاسخ آمریکا را داد/ رونمایی از قوی‌ترین بمب جهان

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته در حالی منابع رسانه‌ای با تعجب از «مادر همه بمب‌ها» در آمریکا سخن می‌گویند که «پدر همه بمب‌ها» در روسیه قدرتی به مراتب بیشتر دارد.
کد خبر : 171709

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد خیلی‌ها از قدرت تخریب «مادر بمب‌ها» سخن می‌گویند، بمبی که بیش از 16 میلیون دلار قیمت دارد، اما کسی از ارتش روسیه سخن نمی‌گوید که بمبی به مراتب قوی‌تر در اختیار دارد و نامش «پدر بمب‌ها» (FOAB) است.


منابع خبری رسیه اعلام کردند بمب حرارتی روسیه با نام «پدر بمب‌ها» موج انفجاری قوی‌تر از بمب اتمی ایجاد می‌کند ولی تاثیرات جانبی ندارد. این بمب پیش از اصابت به زمین منفجر می‌شود و با کمک مخلوطی از سوخت و هوا شروع به آتش گرفتن می‌کند، فعل و انفعالی که در نهایت به نابودی همه اهداف مورد نظر منجر می‌شود.


ژنرال الکسیس راشکنین، معاون سابق رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در مقام مقایسه «پدر بمب‌ها» و «مادر بمب‌ها» گفت: «پدر بمب‌ها حجم کمتری از مادر بمب‌ها دارد ولی به‌دلیل تولید حرارت بسیار زیاد در زمان پرتاب و اصابت به هدف، اثر تخریبی‌اش بسیار بیشتر است.»


وی افزود: «برد انفجار مادر بمب‌ها حدود 150 متر است در حالی که برد انفجار پدر بمب‌ها تا حدود 300 متر می‌رسد.»


روزنامه النهار، چاپ لبنان گزارش کرد، این ژنرال روس درباره مقایسه میان وزن دو بمب تصریح کرد: «وزن مادر بمب ها حدود 11 تن و از ماده تی‌ان‌تی تشکیل شده است که 8 تن از این مواد از درجه انفجار شدیدی برخوردارند. از سوی دیگر پدر بمب‌ها 44 تن ماده تی‌ان‌تی را در خود جای می‌دهد که همه این مواد از درجه انفجار شدیدی برخوردارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش روسیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته