دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1396 - 08:42
در گفت و گو با آنا؛

فغانی: معیارهای فیفا برای انتخاب در جام‌جهانی متفاوت است/ حضور در فینال جام کنفدراسیون‌ها مهم نیست

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: برای آنکه جزو داوران جام جهانی باشی قضاوت بدون اشتباه در یک مسابقه هم کفایت می‌کند. بنابراین من حضور در بازی فینال که حساسیت‌های بالایی دارد را خیلی مهم نمی‌دانم.
کد خبر : 171590

علیرضا فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره احتمال قضاوت خود در جام‌جهانی روسیه گفت: «اینکه من یا هر داور دیگری بتواند در جام‌جهانی قضاوت کند بستگی به عملکردمان در تورنمنت‌ها و مسابقات مختلفی است که از سوی فیفا به آن داور فرصت داده شده تا توانایی‌هایش را نشان دهد.»


او ادامه داد: «فیفا همواره با دقت تک تک بازی‌هایی که داوران در آن به داوری می‌پردازند را مورد بررسی قرار می‌دهد تا نهایتا واجدین شرایط را برای جام جهانی انتخاب کند. البته بعد از انتخاب هم تست‌های مختلفی از آنها می‌گیرد و در صورت قبولی در آن تست‌ها داوران می‌توانند در مسابقات شرکت کنند. عملکرد داوران در رقابت‌های پیش از جام‌جهانی و همچنین میزان آمادگی‌شان در تست‌ها تاثیر مهمی در بازی‌هایی دارد که قرار است آنها قضاوت داشته باشند.»


داور بین‌المللی کشورمان درباره مسابقاتی که برای حضور در جام جهانی اهمیت بیشتری برای فیفا دارد، اظهار داشت: «فیفا معیارهای مختلفی را برای انتخاب داوران در نظر می‌گیرد. علاوه بر مسابقات متعددی که برای هر داور در نظر گرفته می‌شود تا در آن قدرت قضاوت خود را نشان دهد، تست‌های مختلفی در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود که یک داور باید در آن شرکت کند. کلاس‌های مختلفی که فیفا در نظر می‌گیرد و داوران باید در آنها نمره قبولی بگیرد هم بسیار مهم است.»


او افزود: «مهم‌ترین تورنمنت‌هایی که فیفا براساس آن به داوران خود نمره می‌دهد پیش از جام‌جهانی است. جام‌ کنفدراسیون‌ها و جام‌های جهانی نوجوانان و جوانان رقابت‌هایی است که داوران در آن به قضاوت می‌پردازند و فیفا نفرات موردنظر خود را از این رقابت‌ها انتخاب می‌کند.»


فغانی درباره حضور خود در جام کنفدراسیون‌ها و اینکه حضور در فینال این مسابقات می‌تواند حضور او در جام جهانی روسیه قطعی کند یا نه، بیان داشت: «هدف من در این رقابت‌ها این است که داوری بدون اشتباهی داشته باشم. حضور در بازی فینال برای یک داور به منزله حضورش در جام جهانی است به شرطی که قضاوت بدون عیب و ایرادی از سوی داوران آن مسابقه شکل بگیرد. برای آنکه جزو داوران جام جهانی باشی قضاوت بدون اشتباه در یک مسابقه هم کفایت می‌کند. بنابراین من حضور در بازی فینال که حساسیت‌های بالایی دارد را خیلی مهم نمی‌دانم.»


داور بین‌المللی کشورمان در مورد حضورش در انتخابات شورای شهر نیز اظهار داشت: «شورای شهر نهادی مردمی است و سیاسی نیست. من 15 سال است که کارمند شهرداری هستم و داوری شغل دومم است. تجربه فعالیت‌های اداری را دارم و البته تحصیلات لازم را هم کسب کرده‌ام. به‌همین دلیل هم در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کردم. به‌نظرم هر شهروندی که این توانایی را دارد که در شورای شهر فرد مفیدی باشد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند. من هم تلاش خود را کرده‌ام تا در این انتخابات رای بیاورم. اگر انتخاب شدم که در خدمت شورای شهر و مردم خواهم بود و در غیر این‌صورت به دیگر فعالیت‌های خود همچون گذشته می‌پردازم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته