دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 09:59

مشاور جان کری: پیش‌بینی تأثیر بازگشت ایران به بازار جهانی نفت بسیار سخت است

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی از سخت بودن پیش‌بینی وضعیت قیمت در بازار جهانی نفت در صورت از سرگیری صادرات نفت ایران خبر داد.
کد خبر : 17154

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا، آموس هاچستین، نماینده ویژه و مشاور وزارت امور خارجه آمریکا در امور انرژی بین‌المللی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المانیتور با بیان این مطلب افزود: پیش‌بینی تأثیر از سرگیری صادرات نفت ایران بر قیمت جهانی نفت و بازار بسیار سخت است، در واقع تأثیر توافق هسته‌ای بر روی بازارهای جهانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که و به همین دلیل پیش‌بینی درباره آن در شرایط کنونی بسیار سخت است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هیچ فرد و یا کارشناسی در شرایط کنونی نمی‌تواند به‌آسانی درباره این مسئله اظهارنظر کند، زیرا مشخص نیست که سناریوهای احتمالی در صورت بازگشت ایران به بازار نفت چه خواهد بود.


در بخش پایانی گزارش المانیتور آمده است: صادرات نفت ایران در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا که باعث ایجاد محدودیت در صادرات نفت به مشتریان اصلی این کشور شده و از سوی دیگر به دلیل کاهش شدید سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، از 2.5 میلیون بشکه در روز به یک‌میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. اکنون انتظار می‌رود در صورت دستیابی به توافق جامع هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی، محدودیت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران به‌طور نسبی تسهیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب