دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 10:36

موافقت جنبش «انصارالله» و حزب «موتمر» یمن با آتش‌بس پیشنهادی عربستان

جنبش انصارالله و حزب «موتمر» یمن در بیانیه‌های جداگانه‌ای بر توافق بر سر آتش‌بس انسانی که وزیر امور خارجه عربستان پیشنهاد آن را مطرح کرد، تاکید کردند.
کد خبر : 17152

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «یمن‌پرس»، «صالح صماد» رئیس شورای سیاسی جنبش «انصارالله» در بیانیه‌ای که در کاربری شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد، گفت: جنبش با هرگونه پیشنهاد، تلاش، درخواست و گام مثبتی که منجر به گره‌گشایی از وضع موجود و تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به داخل یمن شود، موافق است.


براساس این گزارش، همچنین «حسین عزی» مسئول روابط خارجی جنبش «انصارالله» از طرح پیشنهاد آتش‌بس عربستان برای ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به یمن استقبال کرد.


از سوی دیگر حزب مردمی «موتمر» با انتشار بیانیه‌ای، از پیشنهاد عربستان استقبال و اعلام کرد: پیشنهاد آتش‌بس، گام مهمی برای دستیابی به صلح پایدار است.


با وجود این، حزب «موتمر» مدت زمان 5 روز را برای آتش‌بس انسانی بسیار کم دانست و خواستار افزایش آن شد.


وزیر امورخارجه عربستان به‌طور مشروط با توقف تحرکات نظامی و مسلحانه و برقراری آتش‌بس انسانی از شب سه‌شنبه به مدت 5 روز موافقت کرده است.


«عادل جبیر» با اعلام این پیشنهاد افزود: آتش‌بس تنها زمانی اجرا می‌شود که حوثی‌ها (جنبش انصارالله) آن را بپذیرند و تحرکات خود را متوقف کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته