دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1396 - 09:04
روزدوم هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر؛

تبریز میعادگاه قهرمانی پرسپولیس؟/ مصاف استقلالی‌ها در آزادی

روز دوم از هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ امروز در حالی پیگیری می‌شود که سرخ‌پوشان پایتخت می‌توانند با عبور از سد ماشین‌سازی 3 هفته زودتر قهرمان لیگ برتر شوند.
کد خبر : 171419

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز با انجام 4 بازی به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین بازی تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام(ره) به مصاف ماشین‌سازی می‌رود که در صورتی که این بازی با پیروزی سرخ‌های پایتخت به پایان برسد قهرمانی‌ آنها در لیگ شانزدهم مسجل می‌شود. این در حالی است که استقلال هم در ورزشگاه آزادی به‌دنبال مغلوب کردن صبای‌قم است تا بار دیگر به رده دوم جدول صعود کند.


ماشین‌سازی تبریز - پرسپولیس


سرخ‌پوشان پایتخت در حالی به مصاف ماشین‌سازی می‌روند که تا قهرمانی لیگ برتر تنها 2 امتیاز فاصله دارند. اتفاقی که با پیروزی برابر بیست‌وهفتمین حریف انها در لیگ برتر رقم می‌خورد. در حقیقت این تیم شانزدهم جدول است که جام شانزدهمین دوره لیگ برتر را به پرسپولیس می‌دهد. همه چیز برای قهرمانی پرسپولیس فراهم است و بعید است تیمی که احتمال سقوطش به لیگ برتر بالای 95 درصد است بتواند برنده از زمین خارج شود. کورسوی امید ماشین‌سازان برای ماندن در لیگ برتر این است که در 4 بازی آخر 12 امتیاز بگیرند و صبای‌قم و سیاه‌جامگان هم به امتیاز 28 نرسند. این اتقاف برای تیمی که در 26 بازی قبلی خود 16 امتیاز گرفته چیزی بالاتر از معجزه است؛ آن هم در حالی که بهمن کامل کاپیتان سبزپوشان تبریزی به همراه پیام صادقیان در این بازی غایب هستند و این کار را برای فرهاد کاظمی سخت‌تر از قبل می‌کند.


در سمت مقابل پرسولیس همه ابزار لازم برای برنده شدن را دارد. تنها نگرانی آنها لیگ قهرمانان آسیاست؛ جایی که باید الهلال و الوحده را شکست دهند تا مجوز صعود بگیرند. شاید عبور از نماینده امارات در آزادی کار دشواری نباشد اما مغلوب کردن نماینده نامدار عربستان آن هم در قطر کار خارق‌العاده‌‌ای است که شاید برای سرخ‌پوشان فوتبال ایران شدنی نباشد. با این حال در بازی امروز پرسپولیسی‌ها به دنبال حتمی کردن قهرمانی‌شان هستند تا در سه هفته آخر لیگ برتر بازی‌های تشریفاتی داشته باشند و تمام تمرکزشان موفقیت در لیگ قهرمانان اسیا باشد.


پیکان - ذوب‌آهن


شاگردان مجید جلالی با شکست هفته پیش برابر پرسپولیس بهترین فرصت را برای ایستادن در رده چهارم را از دست دادند تا با 35 امتیاز ششم باشند. حریف این هفته آنها ذوب‌ آهن رقیب اصلی‌شان برای چهارم شدن در لیگ برتر است . پیکان که این فصل دوباره لیگ برتری شده می‌خواهد با رسیدن به آسیا ثابت کند که نظم می‌تواند برای همه تیم‌ها نتیجه خوبی را داشته باشد. در سمت مقابل ذوب‌آهن هم دوست ندارد در پایان فصل به رتبه‌ای کمتر از چهارمی رضایت دهد. آنها که زمانی مدعی قهرمانی بودند تنها در دو بازی نیم‌فصل دوم برنده شده‌اند تا فاصله زیادی با 3 تیم بالای جدول پیدا کنند. شاگردان مجتبی حسینی با دو پیروزی برابر بنیادکار کمی به شرایط خود در آسیا سر‌وسامان دادند و حالا می‌خواهند با پیروزی برای شاگردان آقامعلم همچنان شانس خود را برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی حفظ کند.


استقلال - صبای قم


تیم منصوریان در نیم‌فصل دوم نمره قبولی گرفته است و این شانس را هم دارد که شاگرد اول شود. آنها زمانی در بین تیم‌های سقوط کننده بودند اما در نیم فصل دوم آن قدر برنده شدند تا در رده دوم جدول قرار بگیرند و مدعی کسب رتبه نایب‌قهرمانی باشند. حریف این هفته استقلال صبای قم است؛ تیمی متشکل از مربیان و بازیکنان سابق استقلال که برای بقا در لیگ برتر باید مانع پیروزی تیم موردعلاقه‌شان شوند. عبدالصمد مرفاوی و کریم بوستانی روی نیمکت صبایی‌ها هستند و رضا عنایتی، حنیف عمران زاده، محسن فروزان و میثم مجیدی هم بازیکنانی هستند که سابقه بازی با پیراهن استقلال را دارند. در این میان عنایتی هم تصمیم داشت در این بازی از فوتبال خداحافظی کند اما با صحبت‌های مرفاوی که اعلام کرده بود باری ماندن در لیگ برتر به عنایتی نیاز دارد این مهاجم امروز خداحافظی نمی‌کند. باید دید تیم منصوریان می تواند رقیبی را شکست دهد که هفته پیش با 3 گل تراکتورسازی را در هم کوبید و کمک کرد تا آبی‌ها در رده دوم باقی بمانند.


استقلال خوزستان - سایپا


شکست هفته پیش آبی‌های خوزستان در خانه سیاه‌جامگان باعث شد تا این تیم فرصت مناسبی برای ماندن در کورس رتبه چهارمی و کسب سهمیه آسیا را از دست بدهد. هر چند استقلالی‌ها 33 امتیاز دارند و هنوز به رسیدن به رده چهارم امیدوارند. شاگردان سیروس پورموسوی در لیگ قهرمانان هم برابر لخویا شکست خوردند تا به رده دوم جدول سقوط کنند اما همچنان امیدوار به صعود هستند و می دانند با عبور از الفتح عربستان به دور بعدی صعود می‌کنند. آنها که کمی مشکلات مالی‌شان کمتر شده به طور حتم برای آنکه عنوان مناسبی به ست آورند با تمام وجود برای شکست سایپا تلاش خواهند کرد.


در طرف دیگر زمین سایپایی‌ها که با دوشکست متوالی کمی خطر سقوط را حس می‌کردند با عبور از نفت تهران کمی به ادامه لیگ امیدوار شدند هر چند صبای‌قم تنها 3 امتیاز از آنها کمتر دارد. شاگردان حسین فرکی برای ماندن در لیگ برتر باید در اهواز امتیاز بگیرند تادر هفته‌‌های پایانی با خیال آسوده‌تر با حریفان خود دیدار کنند.


برنامه ادامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:


شنبه 26 فروردین ماه 96
ماشین‌سازی تبریز - پرسپولیس، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 17
حسین زرگر، محمد راهی، مهدی عالیقدر و پیروز سیف‌اله‌پور
ناظر داوری: سعید بخشی‌زاده


پیکان - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 17:30
تورج حق‌وردی، رضا سخندان، رضا قیم و سیدعلی میرغفاری
ناظر داوری: زاهد بحرینی


استقلال خوزستان - سایپا، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 18
علیرضا فغانی، علی‌اکبر نوری، مرتضی کاظمیان و شاهو اصلانی
ناظر داوری: محمدجواد تقی‌پور


استقلال - صبای قم، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 19
حمید حاج‌ملک، محمدرضا منصوری، علی‌اکبر عظیم‌پور و رضا عادل
ناظر داوری: نادر جعفری




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته