دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 10:39

توجیه عجیب وزیر احمدی‌نژاد درباره بورسیه‌های غیرقانونی به روایت دواتگری

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع بورسیه‌های غیرقانونی جفای بزرگی به جامعه دانشگاهی صورت گرفته است. آنهایی که از بورسیه‌های غیر قانونی دفاع می‌کنند، چه پاسخی برای جامعه دانشگاهی دارند؟
کد خبر : 17138

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی دواتگری در دیدار استادان دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان مرکز علمی فرهنگی سما واحد مراغه با بیان تخلفات مربوط به مسئله بورسیه‌ها گفت: به اعتبار رانت‌هایی که وجود داشته است، بدون برگزاری هیچ آزمونی، فردی که وابسته به فلان نماینده، فلان وزیر و فلان مقام بوده، صرفا با یک یادداشت معرفی شده و توانسته از این بورسیه غیرقانونی استفاده کند.


نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی افزود: اتفاق عجیب‌تر اینکه بدون شرکت در آزمون اعزام به خارج، حتی بدون حضور در خارج، به عنوان بورسیه هیئت علمی پذیرفته و استخدام رسمی شده‌اند.


دواتگری گفت: ده‌ها هزار نفر داوطلب داریم که پشت کنکور دکتری ایستاده‌اند و از بنیه علمی بالایی برخوردار هستند ولی چون پشتوانه ندارند، به نماینده یا وزیر یا فلان مقامی وابستگی ندارند، از ادامه تحصیل محروم می‌مانند، اما در این سو، شخصی بدون تحصیل در یک دانشگاه معتبر و با معدل کار‌شناسی کمتر از حد نصاب شرایط بورسیه، به عنوان بورسیه و هیئت علمی وارد دانشگاه صنعتی شریف شده است. فردا فرزندان ما در این دانشگاه در کلاس این آقای بی‌سواد تحصیل خواهند کرد. آیا این خیانت نیست؟


نماینده مردم مراغه خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از همکاران ما در مجلس می‌خواهند روی این مسئله سرپوش بگذارند و خیلی‌ها هم نمی‌خواهند بحث بورسیه‌ها باز شود و پرده از این خیانت بزرگ کنار برود.
وی ادامه داد: وقتی پرونده ها را مرور می‌کردم، با وزیر سابق علوم و معاون دانشجویی وی جلسه گذاشتم و سوال کردم شما چه توجیهی دارید؟ گفتند: با توجه به اینکه در شهرهای محروم کسی عضو هیئت علمی نمی‌شد ما از این بورسیه‌ها استفاده کردیم و با معرفی‌نامه، آنان را به عضویت هیئت علمی درآوردیم. بنده سوال کردم که آیا دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه منطقه محروم است؟


دواتگری خطاب به استادان و معلمان حاضر در مراسم افزود: اگر در برابر این خیانت سکوت کنیم، خیانت بزرگ‌تری به شما استادان بزرگواری کرده‌ایم که با پایه و بنیه علمی خودتان، امروز در دانشگاه‌ها حضور دارید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته