دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1396 - 13:14
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

مردم باید از میزان خدمات ارائه شده در حوزه بیمه و درمان آگاه باشند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: باید مردم را از میزان خدمات ارائه شده در حوزه بیمه و درمان آگاه کرد تا مردم حس کنند برای سلامت آنان تلاش‌های بسیاری انجام می‌شود.
کد خبر : 171337

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از بیمه سلامت کشور، محمد جواد کبیر در سفر به استان کردستان گفت: تعداد ٣٧٢ هزار نفر در این استان طی اجرای طرح بیمه سلامت همگانی و طرح تحول نظام سلامت به بیمه شدگان اضافه شده‌اند که از این تعداد ١٥٠ هزار نفر برای درمان از سازمان بیمه سلامت ایران معرفی نامه دریافت کرده‌‌اند و این امر نشان دهنده ضرورت ارتقا خدمت رسانی در استان را نشان می‌دهد.


وی با اشاره به سابقه محرومیت مردم کردستان اذعان داشت: مردم این استان چه در زمان جنگ و چه پس از آن زحمات بسیاری را برای کشور کشیده‌اند و با وجود محرومیت‌های بسیار کارهای بزرگی در کردستان انجام شده است.


وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، سرانه بخش روستایی بیش از ٥ برابر شده است و ما در این سفر از نزدیک شاهد روند خدمت رسانی به مردم بوده‌ایم.


کبیر ادامه داد: هم اکنون استان کردستان تعامل بسیار خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد که این امر به بهبود خدمت رسانی کمک شایانی می‌کند و ما قصد داریم طرح کنترل هزینه را در کردستان آغاز کنیم زیرا با توجه به افزایش و کنترل هزینه‌ها انجام این مهم ضرورت دارد.


در ادامه ابوالمحمد زاهدی، استاندار کردستان ضمن اعلام رضایت از عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران آماری از وضعیت مردم استان ارائه کرد و گفت: در آمد سرانه مردم درسال٩٤ ، ٤٥ درصد میانگین کشوری بوده و این رقم در سال ٩٥ به ٥٢ درصد رسیده است این آمار حکایت از محرومیت مردم استان دارد و ما موظفیم برای این مردم بیشتر سرمایه گذاری کنیم.


زاهدی افزود: طرح تحول نظام سلامت خدمت بزرگی به مردم استان کرده است و ما موظفیم کارآمدی نظام را به مردم نشان دهیم و این حق مردم است تا بدانند به آنان چه خدماتی ارائه شده است.


وی در پایان ضمن اشاره به استفاده بی رویه دارو در ایران گفت: باید با فرهنگ سازی و سلامت محوری مردم را از مصرف بی رویه دارو نجات دهیم . مردم کردستان استعداد پذیرش شیوه جدید را دارند و می‌توانیم خدمات جدید را از این استان آغاز کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته