دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1396 - 11:12

بشار جعفری: درباره سلاح شیمیایی تروریست‌ها در سوریه 90 نامه به شورای امنیت فرستاده‌ایم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با ابراز تعجب از نسبت دادن اتهام استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه، تاکید کرد تجاوز آمریکا مانع از تداوم مبارزه با تروریسم در سوریه نخواهد شد.
کد خبر : 171293

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، بشار جعفری گفت دو لیتر گاز سارین از یک هواپیمای لیبیایی و از سوی یک شخص سوری به نام هیثم قصار به ترکیه و سپس به سوریه منتقل شده است.


خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مقام سوریه گزارش کرد که چگونه می‌توان این اتهام را پذیرفت که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، حال آنکه آن را در اختیار ندارد و مجامع بین‌المللی به نابودی کامل آن اعتراف کرده است؟


وی همچنین گفت: «کشورم برای مقابله با این دروغ، یک نامه به رئیس سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی برای ارسال گروه حقیقت‌یاب به سوریه و بازدید از خان شیخون و فرودگاه الشعیرات فرستاده است، زیرا ما می‌خواهیم بدانیم که چه کسی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است؟»


جعفری با بیان اینکه دمشق به شورای امنیت 90 نامه درباره سلاح شیمیایی گروه‌های تروریستی فرستاده است، تاکید کرد واشنگتن زمانی که عقب‌نشینی گروه‌های تروریستی تحت حمایت خود را دید تجاوز به سوریه را آغاز کرد.


نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا به همراه اسرائیل به‌طور مستقیم به تروریست‌های جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) و داعش کمک نظامی می‌کنند.


وی اعلام کرد که تجاوز آمریکا، مانع از آن نخواهد شد که سوریه دست از مبارزه با تروریسم بردارد و در مذاکرات صلح شرکت نکند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته