دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1396 - 14:18

وزیر ارتباطات: تخلفات انتخاباتی تنها مربوط به فضای مجازی نیست/ کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه درباره رفع فیلتر توئیتر نظر می‌دهد

وزیر ارتباطات در واکنش به خبر رفع فیلتر توئیتر در آستانه انتخابات گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه پیش از این دولت، این شبکه‌ها را فیلتر کرده است و باید در این باره نظر دهد.
کد خبر : 171127

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمود واعظی صبح امروز - چهارشنبه 23 فروردین - در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره چگونگی کنترل تبلیغات زودهنگام کاندیداها در فضای مجازی، گفت: سال گذشته شورای عالی فضای مجازی آیین‌نامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری تصویب کرد تا کنترلی بر این فضا انجام شود. از سوی دیگر ستاد تبلیغات انتخابات نیز در وزارت کشور این موضوع را مورد بررسی قرار داد.


وی در این راستا افزود: من فکر می‌کنم همان قوانینی که برای غیر فضای مجازی وجود دارد باید برای فضای مجازی نیز در زمان انتخابات وجود داشته باشد. لذا همه کاندیداها و طرفدارانشان باید به قانون احترام بگذارند.


واعظی با اشاره به اینکه تخلفات تنها مربوط به فضای مجازی نیست، تاکید کرد: جلسات متعددی تشکیل می‌شود و مطالب مختلفی هم از تریبون‌های رسمی گفته می‌شود، اما باید در همه جا به قانون تن دهیم تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.


وزیر اتباطات ادامه داد: مردم علاقه‌مندند بدانند که هرکدام از کاندیداها چگونه می‌خواهند کشور را اداره کنند. عده‌ای از نامزدها و طرفدارهایشان به جای ارائه برنامه‌های کاندیدای مورد نظرشان، دست به تخریب می‌زنند و این موضوع به انتخابات، نظام، مردم و آینده کشور آسیب می‌زند. هر کسی در کشور تحت هر دولتی وارد کار شود مورد تخریب عده‌ای قرار می‌گیرد که می‌خواهند خود را مطرح کنند و ما امیدوار هستیم که این روند دیگر در کشور ما روی ندهد.


وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی پیگیری دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی، گفت: مسئولیتی که بنده بر عهده دارم در ارتباط با زیرساخت‌های فضای مجازی است. آنچه که مربوط به مسائل محتوایی این فضا می‌شود به وزیر فرهنگ،‌ وزیر کشور و شورای عالی فضای مجازی مربوط می‌شود.


واعظی در واکنش به شایعه رفع فیلتر برخی از شبکه‌های مجازی مانند توییتر پیش از انتخابات، گفت: کارگروه تعیین مصادیق پیش از این دولت، این شبکه‌ها را فیلتر کرده است و خبر رفع فیلترش هم باید از طریق آنها گفته شود. من چیزی در مورد این شایعه نشنیده‌ام.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته